Welke tape gebruiken om naden af te kleven van pir/pur platen?

3

Welke tape gebruiken om naden af te kleven van pir/pur platen?

Jones87
Jones87
#Isolatie · 5 jaren geleden

Beste,

Welke tape kan ik best gebruiken om naden van pir/pur platen af te kleven?

Men heeft mij vertelt dat in vochtige plaatsen of waar veel temperatuurschommelingen zijn de aluminium tapes loskomen na 5 tal jaar.

De blauwe Pro Clima tape van Tescon Vana lost nagenoeg niet.

Ik zou denken , alles hiermee aftappen.

Maar de platen die aan de binnenzijde van mijn dak komen, hier dient de alu cachering van de platen als dampscherm. Dient mijn tape dan geen alu tape te zijn, om de alu laag van de platen te vervolledigen over de naden?

Er zijn wel grote prijsverschillen in alu tape. Degene met hogere kleefkracht kost evenveel als de blauwe Pro Clima tape.

Een deel van mijn huis wordt ook geisoleerd langs buiten met pir platen en dan sidings ertegen. Hier de platen ook met alu tape afkleven of omdat dit aan de buitenzijde is best met de Pro Clima tape die zeer hoge kleefkracht heeft?

Of als ik de naden ontvet zal de alu tape ook goed houden?

Groetjes,

Jonas

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
5 jaren geleden

ik ken het product. normaal voor de banen van dampschermen met elkaar te verkleven. en ook voor naden van oude onderdakplaten. dat laatste heb ik samen met en bij een vriend gedaan en was versteld van de hoge kleefkracht. het product is voor luchtdichtheid en is dampopen. en is 50% rekbaar, wat alutape zeker niet is! dus voor je platen buiten zeer beter want die naden gaan "leven" naargelang de verschillende buitentemperaturen.
voor badkamer moet er wel goed ventilatiesysteem zitten, al was het maar een speciale ventilator die met vochtsensor aangestuurd wordt. die gaat blijven draaien tot de damp verdwenen is.

maar waarom zou je Proclima niet zelf een emailtje sturen of telefoneren met je vraag? Of hun invoerder Isoproc? Mij waren ze altijd zeer behulpzaam zowel per telefoon als op de BatiBouw

0
Jones87
Jones87
0 6 Verbouwer
5 jaren geleden

Beankt voor de reactie,

Ik wist niet dat de tape dampopen is.

Heb net Isoproc een mailtje gestuurd, was steeds aan het zoeken naar contactgegevens van Tescon Vana maar vond deze niet.

Groetjes

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag