Kabel onder terras (tegeldragers)
Hallo,
Eventjes onderstaande vraag om zeker te zijn :).
In het midden van ons terras in een wachtbuis voorzien met een EXVB 5g2,5. Nu krijgen we deze week onze tegels die we gaan aanleggen met tegeldragers. Dit heeft als voordeel dat we 7cm ruimte hebben, en we onze kabels overal kwijt kunnen. Nu zijn de EXVB 5G2,5 veel te dik voor de gewone 20 Wartel en kan ik die dus niet rechtstreeks aansluiten op een Niko Hydro. Ik ga dus een lasdoos gebruiken en vertakken van EXVB naar XVB (voorzien met magic gel voor IP68 te bekomen).
Nu mijn vraag is:
-mag die XVB los tussen de chape en de tegels (7cm ruimte) of moet ik nog een extra wachtbuis voorzien. Ze zullen geen last hebben van de zon noch mechanisch belast worden en de chape is zeer waterdoorlaatbaar (zitten tussen de vrije ruimte)
-Ik zou ook graag stopcontacten aan de rand van mn terras plaatsen (tussen gazon en rand van de boordsteen door middel van een pikket zoals op foto) door te boren in de boordsteen en dan meteen de xvb kabel naar boven met een hydro stopcontact. Mag dit? Dit om te voorkomen dat ik in mijn tegels moet boren voor de kabel naar boven te trekken.
Alvast bedankt allen,
Sam.