3

scheuren in gevel

kevin cauwenberghs
kevin cauwenberghs
#Muren · 5 jaren geleden

Hallo,

Ik heb juist een huis gekocht van 1920 en wacht op de akte. Tijdens de bezichtiging zag ik in de voorgevel een barst boven de voordeur en onder het bovenraam aan de zelfde kant. deze scheuren gaan trapgewijs en maak mij hier zorgen over. Ik dacht eerst dat het kwam doordat het een oud huis is en dit terug opgevoegd kan worden. scheur boven deur is ongeveer 1m lang en loopt trapgewijs. de scheur loopt vooral door de voegen en om sommige stukken aan de kant van de baksteen. Ik maak mij zorgen omdat ik na opzoeking internet tegenkwam dat de fundering van het huis slecht kan zijn en dit hoge kosten kan meenemen waar ik niet op gerekend had (gerenoveerd huis) ik hoop dat iemand mij kan helpen of dezelfde ervaring heeft gehad. ik laat sowieso iemand kijken op het  moment dat ik erin woon (stabiliteitsingenieur) maar ben er momenteel niet gerust in. 

Naast mij staat het zelfde huis met een gerenoveerde voorgevel opnieuw opgevoegd en hier zie ik nergens barsten in.

Sorry voor de kwaliteit van de foto's (streetvieuw)

alvast bedankt!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/60755/huis-2li-3-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a7dcbcb9666a2d6961eea623b85b46e4https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/60755/huisli-2-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8fa0a8c80929c54c465c1ac209310e72

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Kan geen kwaad, heb hier ook een woning gekocht met een scheur nu 25 jaar geleden en die is nog altijd hetzelfde. Let een beetje op dat ze niet groter wordt of zo. Heb je binnen in huis ook scheuren?

0
kevin cauwenberghs
kevin cauwenberghs
0 7 Andere particulier
5 jaren geleden

Bedankt voor je reactie. Binnen zag ik geen scheuren maar er hangde wel vliesbehang. Ik zag op google streetvieuw dat de scheuren er 11 jaar geleden ook al waren. Heb voor de zekerheid een architect gecontacteerd en deze komt kijken zodra de akte is verlopen. Maar deze had al een vermoeden dat er in het verleden een kleine zetting in de fundering is geweest en dit geen constructieve gevolgen zou hebben voor de woning. De scheuren komen ook vanuit deurhoek en raam wat de zwakste punten van de woning zijn zei hij. Ik ga hem voor de zekerheid wel laten langskomen. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag