water blijft op plat dak liggen.

5

water blijft op plat dak liggen.

kenzievn
kenzievn
#Dak · 5 jaren geleden

hallo allemaal,

ik heb een vraagje ivm water dat op mijn dak blijft liggen..

het water blijft wel tot  2-3 cm hoog op het dak liggen.

en dan lekt het via de koepel in mijn keuken binnen ...

wat kan ik hier aan doen? 

die gele circels op de foto's was ik zelf aan het denken om daar een gat te boren voor een eventuele buis naar het afdak dat het zo afwaterd?

heb 2 fotos in bijlage gedaan.

alvast bedankt!

groetjes,

kenzie

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/60778/1070928362609664818610493118600188172649901n-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e144610dfa7c635ee2709d26b881aee9https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/60778/1069138813312683245485103181434100400456016n-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a1e6de987bb8824baf5ab7903795a225

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Is het stukje dak niet afwaterend gemaakt? Dan ga je altijd water hebben. Je moet er voor zorgen dat het water weg kan lopen. Kan je het laatste stukje tegen de muur niet enkele cm verlagen?

0
kenzievn
kenzievn
0 1 Andere particulier
5 jaren geleden

geen idee.. ik denk het niet. is mijn ouderlijk huis, mijn moeder woont daar nog alleen. ik had haar gezegt dat ik haar wel zou helpen maar ben zelf niet de handigste . maar wil wel proberen het eerst op te lossen indien mogelijk..

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
5 jaren geleden

een platdak mag eigenlijk niet 100% perfect plat zijn. Er is een voorschrift van minimum 1,5% helling.
Hoewel men voor kleinere daken er vaak zijn voeten aan veegt. bvb mijn dak van bovenverdiep van 60m² die dan wel zichtbare helling heeft in tegenstelling tot lagergelegen klein plat dak van 4 x 4m dat al altijd op een waterreservoir leek... Maar ja, bij huis van 1935 vergeef je dit, tot je nieuw dak met dakisolatie aanbrengt.
bij een goeie vriend echter is zijn garage een plat dak zonder enige helling, om dit te checken heb ik er speciaal een waterpas op gelegd. En zijn huis is niet vooroorlogs maar van bouwjaar 1980 waar er wel al voorschriften voor goed vakmanschap van het WTCB bestonden en daar begrijp ik het heleaal niet. Nog minder zelfs dat bij aanbrengen dakisolatie 2j geleden men dit niet opgelost heeft

0
Christoph83
Christoph83
0 3 Verbouwer
5 jaren geleden

Het lijtk erop dat je een 'plat' dak boven een veranda hebt? Laat geen afvoer daarop uitkomen of de polycarbonaatplaten gaan altijd plekken krijgen van het water.

Wat het probleem eigenlijk is, is dat de koepel 15cm hoger dan het omliggende dak moet zijn. Op de foto zie je dat dit slechts enkele cm is. Koepel demonteren, balk ondersteken, rubberen dichtingen aanbrengen aan de bovenzijde, en laag roofing tegen opstand branden of lijmen waarvan 20cm op het plat gedeelte van het dak, de opstand van de koepel (oud en nieuwe balk) en ook 5cm onder de koepel steken. 

Probleem opgelost. Kost u 1 balk van 4m. 1 rol roofing en rubberen dichtingen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Zit je regenpijp of dakgoot verstopt? Zo maak je ze weer bladvrij

Zit je regenpijp of dakgoot verstopt? Zo maak je ze weer bladvrij

De herfst is het moment bij uitstek om je dakgoot bladvrij te maken. Hoe herken je een verstopte dakgoot en hoe reinig je je goot?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag