37

zekeringskast appartemenstblok 1978

elsafrozen
elsafrozen
#Elektriciteit · 5 jaren geleden

ik woon in een appartementsblok van het bouwjaar 1978... mijn zekerings kast heeft geen stroomverliesschakelaar. ik heb 3 plons met 16 ampere e 1 voor het licht 10 ampere. 

is een stroomverliesschakelaar verplicht in een gebouw van bouwjaar 1978 ? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61203/1174022197376495337509966638919715202924842n-6.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4c29bb89aad2871c66124d624b429a54https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61203/1106601923196190961123365982261820409638765n.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a41be36c927f19cf9a9c70862b204c44

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
5 jaren geleden

Je verwijdert best ASAP alle namen en persoonlijke gegevens van die scan.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

De hoofdzekering op de tellerkast is niet te zien (zeer slechte kwaliteit van de foto). Kan je een betere publiceren?

beter kan ik niet plaatsen,de reschtse is mijn plonkast in kelder mvg 

De hoofdzekering is 40A, dus een verliesstroomschakelaar 40A - 30mA  2polig zal uw installatie al beveiligen. 

De plaatsbeschrijving is opgemaakt door een landmeter. En hier heeft hij verkeerdelijk de automaat van 40A (kookvuur) aanzien als een verliesstroomschakelaar, De aantallen kloppen, 1 benaming niet.

Is de rest van de plaatsbeschrijving in orde volgens u?

0
elsafrozen
elsafrozen
0 48 Andere particulier
5 jaren geleden

heb ik gedaan dank je,iemand vroeg ernaar.

Je verwijdert best ASAP alle namen en persoonlijke gegevens van die scan.

0
elsafrozen
elsafrozen
0 48 Andere particulier
5 jaren geleden

De hoofdzekering op de tellerkast is niet te zien (zeer slechte kwaliteit van de foto). Kan je een betere publiceren?

beter kan ik niet plaatsen,de reschtse is mijn plonkast in kelder mvg 

De hoofdzekering is 40A, dus een verliesstroomschakelaar 40A - 30mA  2polig zal uw installatie al beveiligen. 

De plaatsbeschrijving is opgemaakt door een landmeter. En hier heeft hij verkeerdelijk de automaat van 40A (kookvuur) aanzien als een verliesstroomschakelaar, De aantallen kloppen, 1 benaming niet.

Is de rest van de plaatsbeschrijving in orde volgens u?

0
elsafrozen
elsafrozen
0 48 Andere particulier
5 jaren geleden

die is al voorbij de vervaldag 

Jouw vader vertegenwoordigt je. Als hij dat document heeft ondertekend is dat rechtsgeldig. Dat jij geen kopie hebt verandert daar niets aan en dat de tegenpartij op pensioen is ook niet. 

Die toestellen gaan niet stuk vanwege die aardlekschakelaar. Mogelijk is dit overspanning, gewoon slechte kwaliteit of pech. 8 toestellen is niet extreem hoog. De potentiele oorzaak hiervan onderzoeken is geen sinicure.

Stuur de huisbaas een aangetekende brief om binnen een redelijke termijn die aardlekschakelaar te plaatsen. Als je een bevestiging van de electricien hebt dat daar nooit een aardlekschakelaar heeft gestaan, sta je behoorlijk sterk in je schoenen niettegenstaande dat dit in de plaatsbeschrijving staat. Zou daar best wat druk uitoefenen, eventueel met een aangeteked schrijven en vaststelling van een electricien dat daar nooit een aardlekschakelaar en/of vermeldeing dat je niet zal twijfelen om megelijk naar de vrederechter te stappen.

Ik twijfel er sterk aan dat de plaatsbeschrijving enige rechtsgeldige waarde heeft. Heeft de huurder een expliciete volmacht gegeven aan zijn vader om te ondertekenen? Een plaatsbeschrijving die ter plaatse wordt opgemaakt en direct wordt ondertekend is al verdacht wat betreft inhoud en omschrijving. (Staat de verliesstroomschakelaar niet in de kelder bij de teller?).  Een vrederechter heeft al voor kleinere feiten een plaatsbeschrijving naar de prullenmand verwezen.

Vandaar ook mijn bemerking dat men toch enige terughoudendheid moet hebben in dergelijke discuties. Uiteindelijk kan de verhuurder tegen de eerstkomende vervaldag de huurovereenkomst opzeggen en moet je noodgedwongen verhuizen. 

0
Hans Staessens
Hans Staessens
1 29 Andere professioneel
4 jaren geleden

Een verliesstroom is verplicht en super belangrijk quasi veiligheid. Plaats er zo snel als mogelijk twee of meerdere

https://youtu.be/qP3Wd8J1keQ?list=TLPQMTkwNDIwMjFmQ4jNNN0Img

Mvg

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Van zuinige apparaten tot zonnepanelen installeren: energie-expert Paul De Vylder geeft praktische tips om te besparen op je elektriciteitsfactuur.

Lees meer

Veilig én handig: alles wat je moet weten over buitenstopcontacten

Veilig én handig: alles wat je moet weten over buitenstopcontacten

Ontdek alles over buitenstopcontacten: van veiligheid tot installatie, kenmerken, prijs, slimme opties en onderhoud.

Lees meer

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Wil je een stopcontact plaatsen of verlichting vervangen in je badkamer? Ontdek welke voorzorgen je moet nemen op vlak van elektriciteit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag