6

Stopcontact kachel

Laurent1971
Laurent1971
#Elektriciteit · 5 jaren geleden

Ik heb een stopcontact geplaatst in renavatie in achtertuinhuis voor plaatsen dan de kachel. Enkel om de verlichting electrisch te bedienen. 
de kachel zelf staat er 20 cm vanaf maar volgends de aannemer moest ik een speciale brandvrije kabel gebruiken. Veel duurder en heeft factuur gemaakt van 1340 € voor uitbreken van gipsplaten en nieuwe kabel te leggen. ik gebruikte een 3G 2.5

Is dit wel wettelijk? Vind daar niets van terug. 
dank u 

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

En hoeveel was er normaal afgesproken?

0
Laurent1971
Laurent1971
0 2 Andere particulier
5 jaren geleden

Morning. De aannemer kwam voor andere zaken en heeft deze factuur extra gemaakt. 

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Hoeveel uren werk heeft hij gehad en hoeveel meter kabel is er gebruikt?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je bent gejost zoals dat heet.

Je kan een AS sturen om de factuur te protesteren, hopelijk maakt dat indruk en bindt de man in. Zorg voor argumentatie in die brief, aantal werkuren, prijs van de materialen. Brandvaste kabel bestaat, maar die kost niet 50x meer.

Dit voor een rechtbank gaan betwisten is geen sinecure laat staan automatisch resultaat met zo weinig bewijzen. Heb je afgetekende uren? Anders bittere pil inslikken en nooit nog een aannemer iets laten doen zonder dat de prijs vastligt. 

0
Laurent1971
Laurent1971
0 2 Andere particulier
5 jaren geleden

De uren heb ik niet bijgehouden maar heeft 

100 L/m gebruikt en dat koste me 550€

beetje overdreven vond ik. Zonder het plaatsen. 
ik had voor alle stopcontacten Max 32 meter nodig 🤷🏼‍♂️
dank voor uw reactie 👍🏻

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Het energiedieet: “Dit is de snelste manier om te besparen op je elektriciteitsfactuur”

Van zuinige apparaten tot zonnepanelen installeren: energie-expert Paul De Vylder geeft praktische tips om te besparen op je elektriciteitsfactuur.

Lees meer

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Een elektriciteitsplan is onmisbaar voor elke elektrische installatie: hier moet je op letten

Ontdek waarom een elektriciteitsplan cruciaal is voor elke elektrische installatie en leer de belangrijkste stappen om er zelf één op te stellen.

Lees meer

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Elektriciteit in de badkamer: wat kan en wat niet?

Wil je een stopcontact plaatsen of verlichting vervangen in je badkamer? Ontdek welke voorzorgen je moet nemen op vlak van elektriciteit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag