Lek in zinken dakgoot oplossen

4

Lek in zinken dakgoot oplossen

bobje
bobje
#Dak · 5 jaren geleden

Mijn dakgoot lekt onderaan de bevestigingsbeugel op de plaats met de rode pijlen op de foto. Op deze plaatsen is er ook een niveauverschil (naad) tussen de goot.

Ik heb reeds geprobeerd het lek te dichten met glasvezeldoek en vloeibaar rubber maar door de werking van de goot scheurt dit ter hoogte van de naden van de goot.

Ook heb ik met Tec7 geprobeerd maar ook dit scheurt door de werking van de goot.

Op internet heb ik gevonden dat je dit best opvult met vloeibare zink of via een las. Lassen lijkt me moeilijk voor een doe-het-zelver maar is vloeibare zink een aangewezen oplossing voor dit probleem?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61605/55f56b75-edb8-4898-954a-626ac6a764c5.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e77434c2db51042e8ca451b70fbfc3fahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61605/7edd4e22-6e50-47d7-87c3-25ae4e7aff80.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=05d0889deda9be0ba237abe310a96b53

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

met roofing weet ik dat TEC7 niet het geschikte product is. dit is niet zo rekbaar/flexibel als vloeibaar rubber.
En ja, vloeibaar rubber is niet steeds het antwoord. Bvb bij te grote werking waar beugels zitten. En als je het elders toepast dan heeft dat een levensduur van 2-3jaar, is eigenlijk bedoeld voor tijdelijk herstel.
Je kan ook heel je goot bekleden met EPDM, hetzelfde materiaal als bij daken maar op rolbreedte van de goot. EPDM heeft betere rek dan roofing en scheurt niet zo gauw.

0
erik52janssens
erik52janssens
2 83 Andere particulier
5 jaren geleden

Hallo,

zou dat afplakken met EPDM dat knipt goed voor in de hoeken ,, wordt wel verlijmd met contaktlijm 

Je smeerdt eerst contactlijm op je zink ,, ook op je EPDM en de 2 stukken laten drogen, als ze beide droog zijn plakje ze erop ( eenmaal op elkaar geplakt krijg je ze ook niet meer los )dus als je niet handig bent is dat een moeilijke job, Of je kunt ook vloeibare vloeistof gebruiken,, Zoals Triflex ( daar zit een vezel in verwerkt dat je met een borstel opsmeerd .Een nadeel het stinkt hard , maar is een wonder middel voor alles,, 

Je moest eerst een poeder( is een verharder )erin doen de primer , dat wordt hard en dan doe je een poeder ( is een verharder) in dat ander middel Je werkt hier met 2 produkten 1ste is een primer dat je erop doet en de andere is een afwerkingsprodukt . Je kunt dat opzoeken,, onder Triflex,, is wel een duur produkt maar lost alles op . Of je hebt ook vloeibare zink dat is simpel er gewoon op te smeren .

Groeten

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
5 jaren geleden

het meest tijdrovende werk met alle oplossingen van hierboven is uw goor eerst grondig stofvrij en bvuivrij te maken. dat zal een serieus schrobben met water en borstels zijn en een tuinslang met spuitkop kan je zeker helpen.
Ik geef het je dit maar mee opdat je de werken en tijd dan beter kan inschatten. ijk heb een kamerbreed EPDM op mijn garage van 5,5m x 3m gekleefd op nieuwe OSB op EEN PAAR UUR TIJD. Daar zal dus niet de meeste tijd inkruipen bij uw goot, maar wel in het reinigen van uw ondergrond. Want op aarden stof en zand kleeft helaas niks

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Met een zinken dak kies je voor een unieke uitstraling. Maar hoe zit het met de kosten, plaatsing en isolatie? Ontdek alle aandachtspunten.

Lees meer

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Mos nestelt zich op bijna elk dak. Gelukkig kan je mos en algen op verschillende manieren verwijderen én voorkomen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag