4

Beslissing algemene vergadering

dummy
dummy
#Regelgeving · 5 jaren geleden

Beste forumleden,

Op de algemene vergadering van 18-09-2019 is door de eigenaars besloten dat ik alleen moet betalen voor beheerskosten en verzekering (27/1000).

Betreft een garage tegen het gebouw zonder elektriciteit en water en geen toegang tot het hoofdgebouw.

Garage is mijn eigendom.

Hoelang is deze beslissing geldig, of moet dit jaarlijks bevestigt worden op de algemene bewonersvergadering?

Dank u

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Volgens mij geldig tot herroeping op een algemene vergadering.

0
Kris M
Kris M
594 3501 Andere particulier
5 jaren geleden

Wat staat er in de basisakte met betrekking tot de bijdrage aan de gemeenschappelijke kosten voor de garagebezitter (van TS)?

Om de wijziging tegenstelbaar aan derden te maken zou de basisakte mogelijks moeten aangepast worden.

0
dummy
dummy
0 73 Andere professioneel
5 jaren geleden

De basisakte dateert van de tijd dat de eigenaar van mijn garage ook eigenaar was van een apartement.

Toen ik de garage kocht is er beslist dat ik alleen moest bijdragen tot verzekering en beheerskosten en dat is tientallen jaren zo geweest.

Nu is er een beheersbedrijf aangesteld als syndicus en die gebruikte de basisakte als verdeelsleutel.

Bij de eerste eigenaarsvergadering heb ik dit probleem  voorgelegd aan de voornamelijk nieuwe eigenaars van

de appartementen.Zij waren alle akkoord om de vorige regeling zo te behouden omdat een aanpassing van de 

basisakte tot kosten zou leiden voor allen. En dit is schriftelijk in het verslag van de vergadering vastgelecht ,

Vandaar mijn éérste vraag.

Dummy

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wanneer kies je voor een compromis of voor een wederzijdse koopbelofte? Twee documenten met hetzelfde doel, maar waar zitten de verschillen?

Lees meer

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Er zijn verschillende soorten huurcontracten die je kan afsluiten. Wat houdt zo'n contract in? En hoe kan je een huurcontract stopzeggen? Een overzicht.

Lees meer

Hemelwaterregels zijn vaak te streng: architect Sara De Boodt legt uit waarom en geeft tips

Hemelwaterregels zijn vaak te streng: architect Sara De Boodt legt uit waarom en geeft tips

Architect Sara De Boodt deelt enkele cases die aantonen dat de hemelwaterverordening vaak te streng is en geeft praktische tips voor verbouwers.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag