Meterkast naar 3 zekeringkasten aansluiten
Ik wil bij me thuis 3 zekeringkasten gaan aansluiten na mijn meterkast.
1 voor ons duplex apartement, 1 voor de winkel, en 1 voor de achterliggende werkruimte.
ik zou dus de kabel die nu uit de meterkast komt ( 40A 3x 380V ) afknippen, en daar direct achter een kleine kast zetten met 1 x 40A diff o jump 4 polig.
vanuit deze kast NA deze diff o jump zou ik 3 keer vertrekken met een kabel EXVB 5g10mm² naar elke zekeringkast.
ik zou in elke zekeringkast dan 2 diff's steken 1 van 300 en 1 van 30 mamp, zodoende ik zeker in elke kast zowel nat als droog kan plaatsen.
Waarom wil ik dit in elke kast gaan doen ?
ik indt het handig dat we niet steeds naar beneden in de kelder moeten om daar de diff terug aan te zetten als er iets in de stalling, de winkel of de duplex gebeurd met de stroom, en een 2de voordeel is, als er in 1 van de plaatsen ( duplex, winkel of werkplaats een stroomuitval is via de diff, dan zit de rest van de plaatsen niet zonder stroom, stel er valt in de duplex stroom uit door kortsluiting, dan zitten we beneden in de winkel niet zonder licht, want de diff o jump van de kelder blijft werken, enkel de diff o jump van de duple zal springen.
hoe zou ik werken?
van de eerste meterkas naar de kelderkast zou ik dus 1 keer 5g10mm² trekken, vanuit de eerste kas naar de 3 andere kasten 3 aparte kabels 5g10mm². en vanaf de aarpan naar elke kast een 16mm² geelgroen.
is dit ok voor de AREI, of zie ik iets over het hoofd ?
Mvg Ronny