Tegels douche wand niet geplaatst volgens afspraak

4

Tegels douche wand niet geplaatst volgens afspraak

Mabe
Mabe
#Badkamer · 5 jaren geleden

We hebben een appartement gekocht en bij de keuze van de tegels hebben we voor de douche tegels 30 op 60 gekozen. We hadden afgesproken met de tegelzetter dat in de douche (wand van 90 cm) de tegels zouden gesneden worden op 45 cm ipv 60 cm. Zo zouden we 2 tegels van gelijke grootte hebben op die wand ipv één volledige van 60 cm en één kort stuk van 30 cm. De voeglijn zit dan ook gedeeltelijk achter de douchestang verscholen.

Nu zijn de tegels geplaatst en hebben ze één volledige tegel gezet en één stuk van 30 cm in de hoek. Dit vinden we niet mooi en we hebben gevraagd dit te corrigeren omdat de tegels niet gezet zijn volgens afspraak.  De werfleider laat nu weten dat voglens hem ze geen twee tegels kunnen snijden van 45 cm omdat er dan "scherpe" kanten in de douchewand zouden zijn. Ik vind dit raar, een gesneden kant in de hoek van de douchewand en de andere gesneden kant aan de glaswand kan toch geen scherpe kanten geven dacht ik. 

Heeft nog iemand hiervan gehoord?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61770/foto-foute-douche-wand.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3bafb7bb23b74d59fe4ea018d3398024

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

En wie betaalt snijafval ?

Want tegels van 60 cm snijden naar 45 cm is 15 cm afval. Je wand wordt daardoor 50% duurder want meer tegels en meer afval.

0
Mabe
Mabe
0 5 Andere particulier
5 jaren geleden

Zoals ik zei was er afgesproken dat er 2x 45cm tegels kwam en de offerte is natuurlijk zo gemaakt. Dit snijafval werd wel degelijk meegerekend in de offerte. Dus eigenlijk maken ze er nog enkele tegels winst op want ze gebruiken minder tegels. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

a, dat verandert de zaak.

Afspraak is schriftelijk of mondeling gebeurt ?

Mondeling, weinig bewijs om je gelijk te halen.

Schriftelijk? Dan verwijs je naar dit dokument dat zij voor akkoord hebben ondertekend en dan vraag je de uitvoering hiervan. Gaan ze hier niet verder op in, dan zal je via de rechtbank dit moeten afwingen ... best dan even een kosten - batenanalyse maken want bij een rechtszaak moet je in dit geval ervoor zorgen dat je wel nog verder kunt. De werf moet vrijgegeven worden, anders ligt alles plat en mag je zelfs de ingebruikname niet uitoefenen. 

Daar mee ook opletten dat je geen ingebruikname doet van die douche of appartement want dat impliceert een aanvaarding van de werken.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Ontdek de prijs van een nieuwe badkamer: met deze tips en prijzen kan je je nieuwe badkamer ontwerpen binnen je budget.

Lees meer

Minder poetsen in je badkamer: 6 tips van een expert

Minder poetsen in je badkamer: 6 tips van een expert

Je badkamer poetsen is niet meteen de leukste klus. Maak het jezelf makkelijk door de juiste badkamermeubels te kiezen. Interieurexpert geeft zes tips.

Lees meer

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Ontdek hoe je de perfecte badkamermeubels kiest binnen je stijl en budget. Met advies voor materialen, afmetingen en tips voor aanschaf en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag