2

oplevering nieuwbouw apartement

GVDP1976
GVDP1976
#Regelgeving · 5 jaren geleden

Wij hebben een nieuwbouw appartement gekocht met als startdatum 14/3/2018 en termijn 500 werkbare dagen. Er was ons gezegd dat het appartement in maart-april zou klaar zijn. Daartegen hebben wij ook ons huis verkocht.Dus moesten wij zorgen dat we nog ergens een appartement konden huren en opslag voor de meubels vonden. Nu hebben wij op 20 mei eens geluisterd bij de bouwpromotor en zij zeggen dat de termijn zou lopen 2/7/2020 (vermits er in 2019 en 2020 66 weerverletdagen waren). Volgens mijn berekening zou dit al begin juni moeten zijn. Zij zouden wegens corona (op 20/5/20) er 7 weken mogen bijtellen. Nu hadden wij deze avond een vergadering en werd er gesproken over een voorlopige oplevering ergens half oktober en defenitieve de 1ste week van november. Telkens verschuilen ze zich achter corona, terwijl wij weten dat er problemen geweest zijn met leveringen ed. (gelukkig was er corona voor hun:-( ). Kan iemand mij zeggen wanneer hun termijn eigenlijk verloopt en wanneer wij recht hebben op een boete ?

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Zomaar een aantal maanden bijtellen voor Corona kan niet. Men moet de nodige bewijzen hebben van de effectieve vertraging. Maar het zal dan aan de rechtbank zijn om te beoordelen of deze correct zijn.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

De regering hervormt de btw op sloop en heropbouw. Vanaf 1 juli 2025 betaal je 6% btw als je koopt via een projectontwikkelaar of sleutel-op-de-deur.

Lees meer

Huurwoningen met een slecht EPC verdwijnen vanaf 2030 van de huurmarkt

Huurwoningen met een slecht EPC verdwijnen vanaf 2030 van de huurmarkt

Vanaf 2030 mogen huurwoningen met een slecht EPC-label niet meer verhuurd worden. Minister van Wonen wil zo verhuurders stimuleren om te renoveren.

Lees meer

Nog twee maanden om deze premies aan te vragen

Nog twee maanden om deze premies aan te vragen

Nog enkele weken om je premie aan te vragen voor je renovatie, sloop, digitale meter en verbeterde EPC. Check hoe je deze snel kan regelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag