14

Regenput zonder overloop

Liesbethvm
Liesbethvm
#Sanitair · 5 jaren geleden

Hallo, 

ik heb een huis gekocht, met een regenput die onder de living ligt. Deze is aangesloten op een pomp en WC. Nu de regenput heeft geen overloop, waardoor er een risico op overstroming is bij hevige regenval. Hoe kan ik dit oplossen? ik lees online verschillende mogelijkheden: van zinkput tot een gat boren in de regenput.. wat is volgens jullie de beste oplossing? en is dit een stevige kost?

groet,

liesbeth

Alle reacties

0
K16
K16
51 313 Andere professioneel
5 jaren geleden

Dat denk ik ook dat hier vergissing is tussen horizontaal en verticaal.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Wat wil je ? 

als ze drie keer achter elkaar beginnen over verticale boring ... das zoals 3 keer snel achter elkaar vorkvork vork zeggen en dan antwoorden : met wat eet je soep ?

Maar ik dacht dat het sowieso met die flater duidelijk genoeg was dat een HORIZONTALE boring helemaal niet met computergestuurde reusachtige boormachiens moet gebeuren. 

0
Liesbethvm
Liesbethvm
0 2 Verbouwer
5 jaren geleden

dank jullie allen voor jullie antwoorden..  er is een kelder - regenput is op WC aangesloten. Geen idee of we die pomp kunnen gebruiken om de put leeg te pompen, in geval van overlast.. En of we kunnen boren naar kelder of naar veranda (ligt op 2 meter van de regenput, lager dan de living). In elk geval, we gaan eens iemand laten komen om met een microscoopje te komen kijken .. want veel kan je zelf niet zien in zo'n regenput (zeker als ie vol staat)..

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Water besparen in en rondom je huis? Enkele tips

Water besparen in en rondom je huis? Enkele tips

Wil je zuiniger omgaan met drinkwater? Dan kan je op verschillende manieren besparen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

In de kijker: meer warm water via je warmtepomp

In de kijker: meer warm water via je warmtepomp

Het Multi+ warmtepompsysteem van Daikin introduceert grotere tanks. Het systeem verwarmt, koelt en zorgt nu ook voor grote gezinnen voor warm water.

Lees meer

Direct warm water in je keuken dankzij een keukenboiler: ontdek de voor- en nadelen

Direct warm water in je keuken dankzij een keukenboiler: ontdek de voor- en nadelen

Wil je meteen warm water in de keuken? Ontdek hoe een keukenboiler werkt, wat het kost en of het bij jouw huishouden past!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag