2

Buitenverf al na 3 jaar te herschilderen, normaal?

DirkH
DirkH
#Ramen en deuren · 4 jaren geleden

We hebben ons buitenschrijnwerk, houten ramen in afzelia, 3 jaar geleden laten verven met caparol trisystem satin, kleur ral7039. Nu al, na deze korte periode ziet die verf er niet meer uit. Vooral aan de kant waar in de zomer 15 uur de zo'n schijnt. Ze lijkt te verpoederen, al komt er niet echt poeder af. De satijnglans is volledig weg. Is dit normaal? Om die reden zou ik de ramen willen vervangen, wel drastisch maar dit is ook niet vol te houden €€€.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/62514/image-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1121d639470237efd165ff39eefb80e1

Alle reacties

0
Jasperh
Jasperh
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

Beste, dit kan voorkomen. Geeft u een grondlaag aangebracht? Of rechtstreeks de trisystem? Als ik eerlijk mag zijn bestaat er een beter systeem dan de Caparol Trisystem (is ook iets duurder, maar gaat langer mee).

ik zou Jotun Demidekk voorstellen, heb er al heel veel positieve reacties over gekregen. Hou er wel rekening mee, als je ramen zich aan de zuidkant bevinden, dat ze hard afzien. Daarom raad ik je jotun aan (deze is ook veel flexibeler dan de trisystem).

hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. En nieuwe ramen steken is niet nodig en nog eens duur ook

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Onze lichtexpert onthult welk soort dak het meeste daglicht in huis brengt. Ontdek welke dakvorm perfect is voor een lichte en aangename woning!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag