Bedankt Hugo,
De kookplaat (inductie tweepit) die ik zou willen plaatsen is er ééntje met een stekker en heeft een aansluitvermogen van 3700 watt. Ik had al begrepen dat inductieplaten zelden hun maximaal vermogen afnemen omwille van de elektronica die dat piekfijn regelt allemaal, maar je kan natuurlijk niet naast het vermelde aansluitvermogen kijken. De oven kan ik eigenlijk nog een beetje vrij kiezen. Combiovens varieren tussen de 3000 en 3700 watt en ook daar kom je zelden langdurig aan dat maximaal vermogen. Dan zou je al én de microgolf op max moeten zetten én boven en onderwarmte op max ofzo. Gebeurt zelden.
Ik begrijp je punt dat de maximale vermogens zelden gevraagd zullen worden, en dan nog dat het een tijdje zal duren vooraleer de zekering zou springen. Zekeringen in kwestie zijn wel mini-jump's dus ik weet niet of die even toegevend zijn dan de modernere automaten.
Wat de aansluiting betreft (wat is N en wat is L1 en L2) tast ik een beetje in het duister. Kan ik dat ergens zien of bepalen?
Overigens, een opmerking die ik ook kreeg was dat het niet wenselijk was om het zo te doen omdat bij een foutstroom van beide toestellen, de aarding dat mogelijks onvoldoende zou kunnen afvoeren.