13

Wat zijn de kosten per M3

Van den Hurk
Van den Hurk
#Fundering · 5 jaren geleden

Ik wil in mijn tuin een grote kelder bouwen van 10x40 meter en 2,5M diep.

De wanden wil ik 30 cm dik en de vloer ca. 25cm

Wat moet ik grofweg tellen voor deze kelder?

a) als ik hier geen dak van beton op maak?

b) een dak op maak van beton waar grond op komt te liggen?

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

2.50m tussen vloer en plafond? Men komt al vlug in de buurt van 3m diepte. Je kan voldoende ver uitgraven (minstens rondom 1m om de opstelling van de bekisting toe te laten) en met een schuin oplopende talud werken. Dan heb je inderdaad geen berlinerwanden nodig. Hangt dus wat af van de grootte van het terein en de nabijheid van gebouwen en straat.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

45000€

Dus een 112.5 €/m² ?

Grapje veronderstel ik.

Want neem alleen beton dat zit je al voor 1m³ beton al aan een bedrag van 90-150€/m³ .Daar komt nog eens het uitgraven van de koffer bij,afvoeren van grond,  het stellen van de bekisting, aanbrengen bewapening, droogzuiging , ontkisten, bodemplaat, wanden, dak .... 

Niet realistisch dus.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag