Vervanging vaste programmeerbare thermostaat nr draadloos + op andere etage
Besten
Ik heb een Honeywell therm C907 op het glv hangen, hij werkt niet meer goed (niet meer precies in graden en reactie, vlam aan/uit klopt vaak niet, verspringt soms vanzelf in gevraagde temp etc). Wil die vervangen, en naar draadloos gaan, de therm. bevindt zich toch op de verkeerde plek. Woongedeeltes op 2de, andere belangrijkste gebruikruimtes op 1ste,...
Nu is de afstand tot de kelder waar de ketel staat wel bijna 8-10 meter. Ik zoek naar een goede programmeerbare thermostaat, die draadloos is (meeneembaar) en liefst op batterij. Alternatief te bedienen met wifi, NIET met apps. Dus iets met week en dagprogramma. maar ook verplaatsbaar. Anders blijft het probleem ook (in zon hangen of niet,... waar ik me bevind, huis is vrij ruim en isolatie heeft beperkingen, bvb. muurisolatie is niet mogelijk).
Als Ketel heb ik een HR Vaillant Ecotec plus (denk aan/uit):
Welke merken en types kunnen jullie aanraden: Geen Honeywell gezien slechte ervaringen, maar ook niets met extra betalende abonnementen en apps dus.
Ik moet een vrij grote lofachtige ruimte overdag en ´s avonds verwarmen kunnen, en verder vooral bdk en 2 slaapkamers op 1ste.
!! De radiatoren zelf op 2de (die referentieruimte moet worden) hebben wel als bijkomend moeilijkheid dat ze met bypassen zitten: dus ene werkt niet als andere niet open staat. Ik gebruik er vooral 2 van (living en keuken).
Alle radiotoren hebben thermostatische kranen.
Liefst dus een betaalbaar, op 0,5 graden precies en futureproof model dat natuurlijk compatibel is met mijn ketel. Ook een groot tempbereik naar -10 vind ik interessant.
TIPS???
Technisch weet ik er weinig van, vond al dingen online van Salus? Danfoss? WATTS? liefst iets op batterijen, mijn electr. moet ik later nog eens vernieuwen.