akoestische en thermische isolatie tussen nieuw appartementsgebouw en bestaande woning
De woning naast de mijne gaat afgebroken worden en er wordt een appartementsgebouw (15 appartementen) in de plaats gezet.
De bestaande gemene muur blijft behouden (30 cm dik, baksteen zonder spouw) waarnaast in de kelderverdieping en op de gelijkvloers een betonnen muur komt van 30 cm dik (inrit ondergrondse garages voor 15 wagens die over de hele lengte van mijn woning loopt via een helling) en vanaf de 1e t.e.m. de 3e verdieping een muur in snelbouwsteen van 14 cm dik (3 appartementen die aan mijn woning grenzen). Op het plan van de architect was geen isolatie voorzien tussen de nieuwe muur en de bestaande muur. Na navraag aan de projectontwikkelaar zou er akoestische en thermische isolatie voorzien zijn. De norm NBN S01-400-1 zou van toepassing zijn. Hij zou PUR isolatieplaten van 100 mm dik gebruiken.
Ik heb reeds heel wat opzoekwerk gedaan maar het is me niet duidelijk of dit correct is of niet. Is PUR niet enkel thermische isolatie en ontbreekt er hier geen akoestische isolatie in het plaatje ?