Keldervloer
Dag allen,
Ik zou graag de keldervloer van mijn nieuw gekochte woning willen renoveren omdat deze voor de helft hol klinkt als je hier op tokt (wat volgens mij duid op een onderliggend grondwater probleem). Eerder dit jaar na 4 maanden de woning te hebben gekocht heeft ook de kelder daadwerkelijk met 120 liter water onder gestaan.
De bestaande situatie van mijn keldervloer is als volgt een toplaag uit een soort mortel met daarboven een egalisatie laag van een paar millimeter met daaronder stenen met een soort van witte voeg er tussen. De mortel en egalisatie breekt zeer makkelijk als je nog maar een lichte tik geeft met een beitel wanneer je deze eraf wil nemen omdat deze volgens mij verzadigd zijn geraakt over de jaren met vocht (oud huis van jaren 60).
Ik vroeg mij daarom af wat ik moet doen om dit probleem permanent op te lossen zodat de vloer niet meer door het vocht verzadigt wordt, afbrokkelt en hol gaat klinken.
Ik vond over deze specifieke situatie niets terug. Dus daarom wil ik bij deze de vraag hier stellen.
Zie referentiefoto’s voor verder detail
Alvast bedankt voor de hulp.