Dit staat er in ons lastenboek:
Bij alle opgegeven afmetingen moeten de specifieke toleranties in acht genomen worden. Afmetingen en hoogtematen kunnen licht variëren ten gevolge van modulaire maten van de gebruikte materialen.
Bij een eventuele tegenstrijdigheid heeft deze beschrijving steeds voorrang op de plannen. De uitgevoerde werken hebben op hun beurt dan weer voorrang op de beschrijving.
1.3. Funderingen
De funderingen worden in overeenstemming met de plannen van de architect voldoende zwaar voorzien.
Onder de vloerplaat wordt er een waterkeringslaag geplaatst tegen opstijgend vocht.
3.1. Plat dak
Op de dakplaat wordt hellingsbeton aangebracht voor de afvoer van het hemelwater. Daarop wordt een dampscherm aangebracht, aangevuld met een dakisolatie en EPDM en/of roofing als waterdichtingslaag.
Dakranden worden uitgevoerd in een aluminium dakrandprofiel, kleur in harmonie met het geheel van de gevels en volgens bepalingen van de architect.
Hellingsbeton plaatsen op een houten constructie wordt nooit gedaan, dus dit bevestigd nogmaals de plannen van de architect dat er eigenlijk een betonnen gewelf gegoten had moeten worden.
Reden dat we oplevering is omdat we hier niet bij het prijsverschil voor de bouwer hadden stil gestaan, en we wel moesten intrekken in onze bouw, huidig huis werd week na verhuis tegen de grond gesmeten, zoals ik al zei, lang verhaal.
Nu wil ik gewoon weten of ik voldoende heb om verdere stappen te ondernemen tegen ons malafide aanemer.
Groeten