5

Kozijn raam gebarsten

Tim34
Tim34
#Ontwerp · 5 jaren geleden

5 jaar geleden heb ik gebouwd met een halve sleutel op de deur firma.

De ruwbouw werd volledig door de aannemer geplaatst.

Afgelopen zomer heb ik gemerkt dat het kozijn van 1 van de ramen gebarsten is.

Na contact opgenomen te hebben met de aannemer, word ik telkens afgewimpeld met de reactie dat ze dergelijke scheur nog nooit gezien hebben en het intern aan het bekijken zijn. 

Wat kan ik doen om dit op te lossen aangezien er toch een 10 jarige verantwoordelijk is dacht ik.

Alvast dank voor de reactie

Mvg,

Tim Gelens

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3505 Andere particulier
5 jaren geleden

De 10 jarige aansprakelijkheid is geen "10 jaar waarborg" doch is beperkt tot gebreken die de stabiliteit van het gebouw in gevaar brengen.  Hamvraag is dus of deze barst de stabiliteit van het gebouw in gevaar brengt en hoe die barst er gekomen is.

0
Tim34
Tim34
0 2 Bouwer
5 jaren geleden

Het gaat om een houten huis dus volgens mij komt het door het werken van het huis in het algemeen. 

Een echt stabiliteitsprobleem zal het dan wel niet zijn vrees ik.

Wil het dan zeggen dat ik hiermee verder geen kant op kan?

Ik heb een foto bijgevoegd 

Alvast dank voor je reactie

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/63874/img20201011125637-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1f27f9d7f2b901278658ba4350a874ac
0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Vermoedelijk is de bevestiging van het raam in de houten constructie niet 100% volgens de regels gebeurd, vnl de open ruimte die tussen raam en de houten constructie moet gelaten worden (nadien op te vullen met elastisch product). Als het zich beperkt tot 1 raam is natuurlijk de vraag of een eventuele rechtzaak om zijn gelijk te halen de moeite loont als de aannemer passief blijft. 

Ik denk dat  het gemakkelijk te herstellen is door het afgescheiden gedeelte los te maken en te lijmen zodat het kozijn weer zijn oorspronkelijke uitzicht aanneemt en nadien spleten dichten en herschilderen.

0
Tim34
Tim34
0 2 Bouwer
5 jaren geleden

Het is inderdaad slechts 1 raam. Het probleem is dat we er voorheen toch wel wat problemen mee gehad hebben qua sluiten en openen.

Echt zelf iets gaan losmaken durf ik niet juist omdat ik dan bang ben dat ik het nooit meer gemaakt ga krijgen.

Ik ga nog even proberen om toch een reactie los te krijgen hoewel ik nu al weet dat dit hoogstwaarschijnlijk op niets zal uitdraaien.

Alvast bedankt voor de info!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag