14

Hoeveel tijd heeft een schilder nodig?

Fiedjie
Fiedjie
#Inrichting en afwerking · 4 jaren geleden

Wij hebben een schilder ingehuurd om hetvolgende onder handen te nemen

- herschilderen slaapkamer: 3 muren en plafond (totaal ongeveer 80m2), plinten 14m, een deur en 2 veluxen. De deur en de veluxen moeten helemaal opnieuw gedaan worden omdat de vorige eigenaar er een kliederboel van gemaakt heeft. Alles in dezelfde kleur wit.

- traphal: trap ontdoen van parket, afschuren en volledig opnieuw opschilderen, deur herschilderen en de muren rondom. De muren beslaan zo'n 25m2. Opnieuw allemaal in hetzelfde wit.

Alles is gemakkelijk bereikbaar met een gewone ladder.

Intussen is hij al 14 werkdagen aan de slag. Dit lijkt ons erg lang, maar omdat we geen professionals zijn wilden we even via dit forum polsen wat normaal is.

Alvast bedankt om ons te helpen.

1
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

U hebt geen raming op voorhand gevraagd of gekregen?

U hebt na de werkdag geen enkele keer een dagverslag gekregen of voor akkoord moeten ondertekenen ?

U hebt geen regematige staat van vordering ontvangen ?

Dan vrees ik er voor. 

Je hebt hem carte blanche gegeven over je portefeuille.

1
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

6000 euro is heel erg vaag? Zijn dat zijn voorlopige uren, wel stuk van het materiaal zit hier inbegrepen?

Hoeveel euro per uur hebben jullie afgesproken? Of wat is er eigenlijk afgesproken?

Vanwaar heb je hem eigenlijk gevonden?

'Hij meldde dat hij nog 3 dagen nodig zal hebben om af te werken. Dan komen we in totaal op 7500€. '

Das dan 500 euro per dag voor 6 uur werk (waarvan hij 1,5 uur rust) of 83 tot 111  euro per uur afhankelijk of je zijn rust telt of niet. Ik denk dat je bent gesjareld.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Heb je eigenlijk iets op papier van uit te voeren werken en kostprijs of is alles mondeling gegaan?

Wacht voor alles te betalen eerst zijn gedetailleerd factuur af, daarna kan je bekijken of je evt. andere actie's kan nemen.

0
Fiedjie
Fiedjie
0 5 Bouwer
4 jaren geleden

Alles is mondeling verlopen, er staat niks op papier. Dan is er natuurlijk langs beide kanten betwisting mogelijk. 
Ik vernam intussen van een projectontwikkelaar dat schilders voor kleine ruimtes (goed doorgerekend) volgende bedragen vragen: 45€/m2 hout en 30€/m2 muren.

Na alles in detail op te meten zou dat op een kleine 3000€ uitkomen.

We wachten nu zijn detailfactuur af en zullen dan, zoals je zegt, eventueel actie ondernemen.

Nogmaals bedankt voor je advies!

Fijne feestdagen!

0
Decoratie Scheerens
Decoratie Scheerens
0 4 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ik vraag 43,50 € per uur excl. btw excl transport. Ik werk van 's morgens 7 uur tot 17 uur met 30 minuten pauze. Dan kom ik op 400 € per dag excl. btw. Man, ben ik een dommerik, zeg. 500 € per dag voor 5 uur werk. Zonder materialen?

🙄

Professionele schilderwerken nodig? Ontvang gratis offertes!

Professionele schilderwerken nodig? Ontvang gratis offertes!

Laat jouw schilderwerken uitvoeren door echte vakmensen. Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Uit deze soorten behang kan je kiezen

Uit deze soorten behang kan je kiezen

Ontdek de verschillende soorten behang: van papier en vinyl tot metallic. Vergelijk de voor- en nadelen en vind de beste optie voor jouw interieur.

Lees meer

Je woonruimte optimaal benutten? 8 slimme tips voor meer leefgenot in een compacte woning

Je woonruimte optimaal benutten? 8 slimme tips voor meer leefgenot in een compacte woning

Elke vierkante meter in je woning optimaal benutten? Ontdek 8 slimme tips voor meer ruimte en leefgenot met minder vierkante meters.

Lees meer

Je zolder inrichten als woonruimte in 5 stappen

Je zolder inrichten als woonruimte in 5 stappen

De ruimte onder het dak wordt vaak onderbenut. Wil jij je zolder inrichten als woonruimte? We helpen je op weg in vijf stappen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag