Hoe? Opbouw plat WARM DAK met zichtbare balken?
Hoi
Ik ben op zoek naar de juiste manier om een plat dak volgens het principe van het "warme dak" te installeren op die manier dat mijn balken zichtbaar kunnen blijven. Op zich niet zo moeilijk...maar ik vraag me vooral af waar ik dan met mijn nutsleidingen voor bvb verlichting moet blijven? Ik zoek me suf maar vind het antwoord niet.
Normaal gezien worden de balken langs onder nog afgewerkt met bvb gyproc. In de holle ruimtes kunnen dan de nutsleidingen worden gelegd. Maar aangezien wij de balken zichtbaar willen houden met daartussen de multiplex-platen, weet ik niet waar deze leidingen naartoe moeten. Ik voel er weinig voor om deze gewoon zichtbaar of in een kabelgoot tot op de juiste plekken te brengen.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om een houtskeletbouw (nieuw verdiep), de bovenste verdieping.
Wie helpt me dit aan te vullen of te verbeteren zodat ik eindelijk weet wat ik moet doen? Van boven (buiten) naar onder (binnen):
Bovenlaag: EPDM
Laag: isolatie (bvb 2x8 cm, geschrankt)
Laag: dampscherm
Laag: ? (hier helling)
Laag: ? (hier 'hol' voor de nutsleidingen hoe?)
Laag: multiplex (zichtbaar)
Laag: balken (zichtbaar)
Ik zou héél graag een illustratie hiervan vinden maar vind dit nergens. Of ik zoek fout.
Voorlopig dacht ik dit:
Balken --> multiplex --> hellingsspie (min. punt 2cm) --> OSB om dampscherm op te verlijmen/branden --> PIR platen (2x8cm, geschrankt) --> waterdichting (EPDM).
Eeuwige dank en roem zullen de uwe zijn als je mijn zorgen even wil wegnemen :)

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)