Sleuven vloerverwarming opvullen
CONTEXT:
Ik plaats mijn vloerverwarming op het bovenverdiep in de bestaande cementchappe. Hiervoor zal ik met een freesmachine een 'slakkenhuis' patroon uitfrezen. Na plaatsing van de verwarmingsbuizen wil ik deze opnieuw opvullen zodoende opnieuw een egale vloer te verkrijgen. Bij het opvullen hiervan las ik diverse meningen op verscheidene fora/video's/handleidingen etc. vandaar onderstaande vragen:
VRAGEN:
1) kan gewone mortelspecie gebruikt worden? Soms las ik dat er speciale reparatiemortel dient gebruikt te worden type egaline vb. UZIN-NC-182, dit echter makkelijk 10x duurder is (+-50€/zak). Hierbij werd verteld dat dit nodig kan zijn om 'verzanding' te voorkomen. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? Wat is de juiste materie om dit dus op te vullen.
2) dient er een hechingsprimer aangebracht te worden in de sleuven alvorens deze met voorgenoemde in punt 1 op te vullen?
Alvast bedankt!

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f2f055a9889d02201753102e6df47725)