vervanging polycarbonaat platen, dichting met rubber
Gisteren heben ze mijn 6 platen polycarbonaat , vervangen. Een eerste fout :na vervanging blijkt dat er 2 platen een andere kleur heben (4 geelachtige, en 2 witte. Dit is volgens mij de fout van de leverancier van de platen.En dienen volgens mij alle zes terug vervangen te worden???
Bij het vervangen zijn ze op moeilijkheden gestoten. De platen zijn ok van afmeting , doch de kappen boven de steunbalken, met erin een soort afwateringgeul in plastiek bestond niet meer (en waren versleten volgens de werkmannen). Vervangen door een geul in inox, maar nu pasten de afdekplaten niet meer. Deze hebben ze vervangen door er zwarte rubber over te plaatsen(ingeklopt). Is dit ok tov de opwarming , slijtage?? En is nu zwart
Heb 3 fotos bijgevoegd , 1 met de oude toestandçwitte afdekplaten op balkjes, en 2 met de nieuwaangepaste toestand(zwarte rubber ipv witte dekplaat op balkjes. De voorse afdeklat dient nog truggeplaatst te worden,
Mijn vraag is vooral of deze rubbers het gaan houden in de zomer. Het is waterdicht dat wel, maar voor hoelang?? Hoelang gaat rubber mee blootgesteld aan natuurverschijnselen???
Graag een advies hierover