Simpele herstelling -> ruime factuur
Mijn huurder gaf me aan dat de knop van één van de CV-elementen kapot was. Ik contacteerde een bedrijf dat ter plaatse ging en de herstelling correct uitvoerde. De factuur bedroeg 171,45 EUR excl. BTW, dit vond ik aan de hoge kant en bekeek verder in detail. Ik vraag me praktisch af of de volgende werkwijze op factuur überhaupt wel mag:
- Werkuren (heen- en terug): 1,75u x 62,50 EUR = 108,50 EUR (schriftelijk meldde het bedrijf me al dat ze dit zo doen omdat bereikbaarheid niet vlot gaat en parkeren en dergelijke.. op zich een logische verklaring en ik geloof dat ze daar tijd mee verliezen, maar correct lijkt het me niet)
- Transport- en administratiekosten: 1 x 20,00 EUR = 20,00 EUR (schriftelijk meldde het bedrijf me exact dit: "De transport -en administratiekost is in ons geval een relatief kleine maar wel vaste kost die we hanteren om de kosten te dekken voor: diesel, parkeerbonnen, onderhoudskosten voor de wagen,…. Opmaak bestelbonnen, facturen , …. Maar eigenlijk ook onderhoudskosten voor hun gereedschap, storten van verpakkingsmateriaal,….)