Wat met garantie na stopzetting bedrijf dakwerken

4

Wat met garantie na stopzetting bedrijf dakwerken

Lucas Tania
Lucas Tania
#Dak · 4 jaren geleden

Een 7-tal jaar geleden heb ik mijn plat dak vernieuwd met EPDM.

Sinds een jaar heb ik last van condens blijkt nu dat er geen dampfolie werd gelegd. Dus alles moet opnieuw gedaan worden.

Dakwerker is gestopt 2 jaar geleden wegens geen opvolging van zijn bedrijf.

Wat met de 10 jarige garantie, Ben ik die kwijt?

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Hoe staat die garantie omschreven? Van de dakwerker zelf?

Staat op je factuur dat er dampfolie moest gelegd worden?

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

U moet eerst uitmaken of het hier wel degelijk gaat over een 10 jarige garantie gegeven door leverancier of 10 jarige garantie gegeven door de dakwerker. Je zou dan ook eerst best nagaan of de 10 jaar garantie gegeven door de dakwerker uit gebracht is  als BVBA of als éénmanszaak of als ... ( je zal even moeten nagaan wat het stauut was.)

Bij een 10 jarige aansprakelijkheid moet het onomstotelijk vaststaan dat de stabiliteit van het bouwwerk in gedrag komt. De integriteit van een dak ( waterinsijpeling) kan daar ook onder vallen. Maar condens is eerder een probleem in het correct verluchten en is moeiljker aan 10 jarige aansprakelijkheid te linken. Om niet te zeggen : onmogelijk.

Je zal sowieso de omschrijving van de werken en de algemene voorwaarden op je factuur zeer grondig moeten nagaan. 

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
4 jaren geleden

als de platdakisolatie over je oude roofing heen werd gelegd, dan is er geen apart dampscherm nodig. Die roofing fungeert als dampscherm.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Wat kost een dakgoot?

Wat kost een dakgoot?

Dakgoten vind je in verschillende materialen, met elk hun troeven en nadelen. En uiteraard: een grote impact op de kostprijs. Wat kost dat nu eigenlijk?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag