Achterlaten materiaal na uitstel werkzaamheden wegens weersomstandigheden

5

Achterlaten materiaal na uitstel werkzaamheden wegens weersomstandigheden

jmkoekelare
jmkoekelare
#Ontwerp · 4 jaren geleden

Een aannemer die bouwwerken (tuinhuis) startte, moest deze stilleggen wegens sneeuwval. Doordat zijn planning voor de volgende klanten daardoor in het gedrang komt, stelt hij de voortgang van de onze met meer dan een maand uit. Ondertussen ligt al het materiaal hier in mijn tuin verspreid en wordt ook mijn garage helemaal  ingepalmd. Hij weigerde aanvankelijk om de garage vrij te maken en stelde als voorwaarde dat ik de uren en verplaatsingskosten moet betalen.

Is de aannemer niet zelf verantwoordelijk voor zijn niet geplaatste materialen?

Kan hij die kosten eisen?

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Wat bedoelt u met materiaal? Het materiaal dat nodig is het tuinhuis op te bouwen of het werkmateriaal? Als het enkel het eerste is, dit is normaal dat dit achterblijft.

Als het gaat over werkmateriaal zou ik dit niet toelaten, er is bijkomend het feit dat u bij diefstal nog eens verantwoordelijk kan gesteld worden er  wordt verwacht dat jij ook de werf beheert als goede huisvader.

0
jmkoekelare
jmkoekelare
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

Het betreft bouwmateriaal (hout) voor het optrekken van een tuinhuis. Het ligt grotendeels in de tuin, maar de multiplexplaten liggen in de garage gedurende meer dan een maand. Ik kan deze niet gebruiken voor mijn wagen. 

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ik vind dat je best redelijk kan blijven in plaats van een relatie te verzuren. Het gaat niet over jaren, 1 maandje in een mensenleven. Je gaat er niet van sterven.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Denk dat de aannemer de sneeuw niet besteld heeft. 

Als het je stoort dat het materiaal over gans de tuin is gespreid dan is het misschien handig om even dit zelf ordelijk te stapelen ? Opgelet het kan zijn dat de uitstalling al op volgorde is van de plaatsingspuzel . Overleg dit met de aannemer want anders kan het nog goed zijn dat hij eer hij verder kan , enkel uren extra bezig is om dit uit te zoeken.

Die multiplexpanelen in de garage ... dus jij wil die platen buiten in weer en wind en dan daarna kunnen zeggen : zie eens ze zitten vol kringen en zijn vuil ? Of wil je dat hij ze oppakt en terug naar het magazijn brengt ? Kan natuurlijk ook maar dan is het niet meer dan terecht dat je deze extra kosten betaalt want de oorzaak van deze vertraging ligt buiten de wil om van jou en je aannemer.

Is je auto zo speciaal dat die niet een paar weken buiten kan ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag