4

Keuze warmtepomp L/W

Hoolevanberg
Hoolevanberg
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Besten

Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik een hoop offertes gekregen voor een L/W warmtepomp met vloerverwarming. Na weken offertes uit te spitten en aanbiediengen voor technische of persoonlijke redenen uit te sluiten blijf ik met 2 offertes ofer die me bekoren.

1 aanbieder biedt aan met een Buderus WPLS 11.2s RE,

1 aanbieder biedt aan met een Viessman Vitocal 200S AWOED10

Er is een prijsverschil van een 6k euro in het nadeel van de Viessmann.

Vragen:

Heeft Buderus een goede reputatie inzake duurzaamheid ?

Welke redenen justifieëren de prijsbonus van de Vitocal ?

Alvast bedant

Alle reacties

0
Hoolevanberg
Hoolevanberg
0 2 Bouwer
4 jaren geleden

Bijkomende vraag waarom is een buffervat nodig als het beide modulerende warmtepompen zijn ?

Alvast bedankt voor jullie retour

0
NI DK
NI DK
0 1 Bouwer
4 jaren geleden

Beste,

Ik ben geen installateur sanitair maar ik zou denken in richting van: 

- sanitaire warm water productie of

- hydraulisch nulpunt om van hieruit via een aparte sturing je interne distributie te regelen met bv. een thermostaat die niet eigen is aan het merk of

- een vooruitziende sanitair man die anticipeert dat je energie wilt gaan bufferen als de zon schijnt :-).
Zo kan je overdag je boiler op temperatuur brengen als je PV productie hebt, bij een één op één modulerende op verwarming gaat dit niet.

dat zijn de directe beweegredenen die ik zou denken.

Grt

N

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
4 jaren geleden

zonder buffervat gaat een warmtepomp desnoods in modulerende modus heel wat langer draaien en frequenter aan- en uit-schakelen.
Met buffervat gaat een warmtepomp kortere tijd draaien op een hoger vermogen. 
Ik liet me door verschillende fabrikanten uitleggen dat bij de tweede situatie de levensduur van de warmtepomp aanzienlijk langer is.

Met buffervat zal uw verwarming ook sneller reageren.
Plus er zijn de voordelen die hierbovenNI DK opgenoemd werden: aansluiten op een zonneboiler of ander zonnesysteem.

Een vat kost wel geen 6K... En kan bijgeplaatst worden van om het even welk merk door de installateur.

Buderus is de grote concurrent van Viessman. moet er technisch niet voor onderdoen, noch voor duurzaamheid. Van Viessman is wel de hoge prijs algemeen bekend en dat kan zeker de hogere prijs verklaren.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Zodra het buiten 25°C is, kan een koelsysteem zijn nut bewijzen om oververhitting te vermijden en je huis te koelen. Ontdek de mogelijkheden.

Lees meer

Uitgetest door de redactie: de radiatorventilator van SpeedComfort

Uitgetest door de redactie: de radiatorventilator van SpeedComfort

Verhoog je je comfort met een radiatorventilator? Hoe makkelijk is de installatie en zijn er nadelen? We deden de test met een exemplaar van SpeedComfort.

Lees meer

Vloerverwarming bij renovatie: welk systeem is geschikt en hoeveel kost het?

Vloerverwarming bij renovatie: welk systeem is geschikt en hoeveel kost het?

Wil je bij de renovatie van je woning vloerverwarming voorzien? Ontdek waar je rekening mee moet houden en hoeveel vloerverwarming bij renovatie kost.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag