19

Vaillant gasketel

Michael369
Michael369
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Hallo iedereen, 

Ik heb een vaillant gasketel ( cv + warm water), is ongeveer 18 jaar oud. 

Deze week plotseling een foutmelding F24. Druk was op +/- 1.4 bar. Ik heb die herstart en voorlopig werkt die goed. 

Wat zou het kunnen zijn? wordt het mss tijd dat ik die moet vervangen? 

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
4 jaren geleden

Toestel vervangen kan ja altijd er is op dit moment een aktie dat je tot 500€ premie kan krijgen bij vervanging, het kan zijn dat de druksensor niet naar behoren werkt en dat je deze zou kunnen vervangen als je het toestel verder zou willen gebruiken, foutcode f24 wijst op watergebrek

0
Michael369
Michael369
0 9 Andere particulier
4 jaren geleden

Nick hello, dank u voor de reactie. 

Hoe kan ik die aktie aanvragen? 

0
Jandg
Jandg
0 5 Andere particulier
4 jaren geleden
0
Michael369
Michael369
0 9 Andere particulier
4 jaren geleden

Jan hello, 

Dank u wel voor de hulp. Ik zal dan een nieuw kopen en laten installeren. 

Nogmaals bedankt! ,

Michael 

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
4 jaren geleden

👍👍 zeer goed plan van jou 👍👍😊

0
Jandg
Jandg
0 5 Andere particulier
4 jaren geleden

Kijk veiligheidshalve toch ook ff naar de voorwaarden. Moet ketel geen 20 jaar oud zijn ?

0
Michael369
Michael369
0 9 Andere particulier
4 jaren geleden

Hallo Jandg, 

Naar het schijnt is het nu toch veranderd. Is 15 jaar nu. 

Ik heb al gebeld, en wat de premie betreft, moet het in orde zijn. 

Nu nog een loodgieter vinden)). Is een heel moeilijke opdracht, ze zijn allemaal bezet. Ten vroegste is eind februari/begin maart en deze is ook het duurste. Voor een vaillant zoals de mijne ( voor een appartment), met alle onderdelen en buizen en recyclage van de oude gasketel zal het +/- 4000 euro kosten. 

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
4 jaren geleden

Misschien is het een goed idee om eens je buizen na te kijken. Wat als een koppeling beginnen lekken is?
Kijk eens naar je collectors of er daar geen te groene of zwarte delen op aanwezig zijn? Voel anders eens of ze niet vochtig zijn als ze koud zijn?

Wel een goed idee trouwens om de ketel te vervangen. De nieuwste generatie is al heel wat beter dan die van 18 jaar geleden. Dat win je wel terug na verloop van tijd en laat je toe de nieuwste features te hebben zoals afstandsbediening en beheer vanop afstand. 

0
Michael369
Michael369
0 9 Andere particulier
4 jaren geleden

Hallo nivaOne, 

De koppelingen die ik kan zien heb ik wel nagekeken en ik zal nergens water oo dergelijke. 

Ik moet wel om de +/- 4 maanden 0.3-0.4 bar aan water toevoegen. Dus ongeveer 3 keer per jaar een beetje toevoegen, is dat normaal? 

Mijn bovenbuurman zegt ook dat hij hetzelfde moet doen. Dus is mss normaal? want wij zitten hoog, ik woon op derde verdiep en hij op 4de. 

Wat is een collector? waar kan ik die vinden? 

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
4 jaren geleden

Hallo iedereen, 

Ik heb een vaillant gasketel ( cv + warm water), is ongeveer 18 jaar oud. 

Deze week plotseling een foutmelding F24. Druk was op +/- 1.4 bar. Ik heb die herstart en voorlopig werkt die goed. 

Wat zou het kunnen zijn? wordt het mss tijd dat ik die moet vervangen? 

Hetgeen al eens voorvalt is dat de sensor zich vult met zwart bezinksel dat in de leidingen en de gaswandketel circuleert. En zoals Nick aangeeft: Sensor eens uitnemen en vernieuwen of reinigen kan uw probleem verhelpen mocht dit zich nog eens voordoen.

Als u een nieuwe gaswandketel plaatst vraag zeker om de volledige installatie eerst grondig te spoelen zodat al vuil in de radiatoren en leidingen verdwenen is.

Nu, 4000€ voor de levering  en installatie van een nieuwe (condensatie ?)ketel lijkt mij veel. Plaatsing van een nieuwe rookgasafvoer inbegrepen? Dat hij ook recyclagekosten vraagt voor het oude toestel doet mijn wenkbrauwen fronsen. Stel het op straat en binnen het half uur is het verdwenen. En de aansluitingen van cv-leidingen, gas en water zijn identiek. 

Misschien toch eens verder kijken en tijdens de zomerperiode laten installeren.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen
Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Cv-installatie: ontdek de opties voor de centrale verwarming van je woning

Cv-installatie: ontdek de opties voor de centrale verwarming van je woning

Benieuwd welke centrale verwarming het meest geschikt is voor nieuwbouw of renovatie? Ontdek de verschillende soorten cv-installaties en hun prijs.

Lees meer

Wel of niet kiezen voor de warmtepomp: 3 gezinnen over hun keuze

Wel of niet kiezen voor de warmtepomp: 3 gezinnen over hun keuze

Kiezen tussen een warmtepomp of gasketel? Drie gezinnen delen hun persoonlijke ervaringen en afwegingen bij deze belangrijke energiebeslissing.

Lees meer

Must-do voor het najaar: de schoorsteen reinigen

Must-do voor het najaar: de schoorsteen reinigen

De herfst is voor veel mensen het moment waarop ze hun haard of kachel aansteken. Om optimaal te kunnen genieten, moet je wel je schoorsteen reinigen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag