Waar Ramen en deuren kopen? België, Nederland, Duitsland?
We zijn opzoek naar een goeie prijskwaliteit voor ramen en deuren (inclusief plaatsing).
Is het voordeliger in Nederland of Duitsland?
Bedankt voor de tips.
Waar Ramen en deuren kopen? België, Nederland, Duitsland?
We zijn opzoek naar een goeie prijskwaliteit voor ramen en deuren (inclusief plaatsing).
Is het voordeliger in Nederland of Duitsland?
Bedankt voor de tips.
--
Mee eens, bij dergelijke dingen is service een behoorlijke factor en koop je best bij een locaal bedrijf met een reputatie. Is geen tablet, broodrooster of iets dergelijks. Heb ooit een Duitse keuken laten installeren in een huurappartement en alhoewel ik niet direct problemen had, zo veel beter als IKEA kwaliteit was die echt niet, wel veel duurder.
Duitsers werken ook vaak met stopcontact kolommen, Duitse standaard uiteraard wat niet AREI conform is en waarvoor er soms geen Belgische variant beschikbaar is.
Wie ga je bellen als uw ramen lekken?
Welke rechtbanken zijn bevoegd als het helemaal fout loopt?
Wat is het gemiddeld uurtarief van een advocaat in Nederland of Duitsland?
Keon heeft daar, ondanks het soms enorme prijsverschil, ergens wel gelijk. Nederlanders rekenen gewoon lagere winstmarges dus als je 100% zeker bent van een bedrijf zou je het wel kunnen wagen.
Om niet al teveel problemen tegen te komen vraag ik net daarom hier naar ervaringen.
Onze raampartijen samen gaan tussen de 30 000 en 40 000 euro kosten.
Als we dit goedkoper kunnen doen willen we uiteraard deze opties bekijken.
Verder hebben we ook een algemene bouwverzekering.
Deze komt direct tussen bij geschillen en zal later zelf zijn geld bij de schuldenaar gaan halen.
Kost 800 euro per jaar maar dat verdien je makkelijk terug als je hierdoor elders een paar duizend euro kan besparen. Bovendien dekt deze ook diefstal en dat alleen al is geld waard.
Uiteraard zijn wel alle tips welkom.
--
Woon je kort aan een grensstreek? Laat eens iemand langskomen voor een offerte en vergelijk dan op basis van identieke merken.
Traditioneel ja, maar het is inderdaad wel de bedoeling dat het winddicht is. Dit is noodzakelijk voor de Blower door test.
Ik ga niet écht aan de grensstreek wonen. Tessenderlo (Limburg) maar toch nog goed bereikbaar voor beide landen. Ik heb ook al gelezen dat ze voor een aankoop van die omvang wel uit het buitenland komen leveren.
Traditioneel ja, maar het is inderdaad wel de bedoeling dat het winddicht is. Dit is noodzakelijk voor de Blower door test.
Ik ga niet écht aan de grensstreek wonen. Tessenderlo (Limburg) maar toch nog goed bereikbaar voor beide landen. Ik heb ook al gelezen dat ze voor een aankoop van die omvang wel uit het buitenland komen leveren.
Ben uit dezelfde regio, er zijn zeker Nederlandse bedrijven te vinden die hier willen komen. Heb je al prijzen vergeleken in België zelf? Kies gewoon het merk en type ramen/glas en vraag enkele offertes op, zo heb je ook al vlug enkele duizenden euro's bespaard.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren
Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Na een koude nacht zit er soms condens op de buitenkant van je ramen, maar is dat normaal? Ontdek waarom condens op de buitenkant een positief teken is!
Lees meer
Onze lichtexpert onthult welk soort dak het meeste daglicht in huis brengt. Ontdek welke dakvorm perfect is voor een lichte en aangename woning!
Lees meer
Een schuifraam zorgt voor extra daglicht en een directe toegang tot je terras. Lees meer over de soorten, materialen, prijs en extra opties.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen