Kelder naast kerkhof
Laatst gehoord dat een kelder naast een kerkhof maken,graven,verboden zoe zijn?Wat is daar van?
Kelder naast kerkhof
Laatst gehoord dat een kelder naast een kerkhof maken,graven,verboden zoe zijn?Wat is daar van?
Nooit van gehoord, doe gewoon even navraag bij je gemeente.
Je zult naar de historiek van de plaats moeten kijken.
Bepaalde kerkhoven waren vroeger een pak groter en die gronden hebben dus wel meer kans dat er iets gevonden wordt bij graafwerken. Op zich is die kelder niet verboden , maar zijn er enkel afspraken bij het uitvoeren van de werken en dien je bv archeologische dienst op de hoogte te brengen. Soms kan het zijn dat ook de lijkschouwer komt of politie of de GP.
IS er historisch geen aanwijziging van kerkhof op jouw perceel dan is er ook geen juridisch beletsel.
eerder gepost in personalfinance, maar besef dat hier wellicht meer van toepassing is.
we zijn op zoek naar een huis en mijn vrouw en ik hebben er een gevonden waar we van houden in een leuke straat die in bijna elk opzicht geweldig is, behalve dat aan de andere kant van het hek van de achtertuin een begraafplaats is. het stoort ons niet, need we zijn niet religieus of bijgelovig, maar ik heb gemengde dingen gelezen over wederverkoopwaarde. er zijn artikelen die zeggen dat het de waarde verlaagt, en anderen, zoals op redfin, zeggen dat huizen bij begraafplaatsen voor meer $ / sqft verkopen, maar dat het langer duurt om te verkopen. allemaal logisch, want ik weet zeker dat het sommige mensen stoort. het huis is in north bergen, nj.
het hek blokkeert het uitzicht in de achtertuin, maar vanaf de eerste verdieping (keuken) en tweede verdieping (hoofdslaapkamer) kun je de begraafplaats zien. een optie is misschien het planten van hoge bomen om meer uitzichten te blokkeren.
heeft iemand ervaring met het kopen van en wonen in huizen bij begraafplaatsen? is het na een tijdje niet meer opgevallen? heb je later verkocht en hoe ging het? heeft u gevolgen voor kinderen in de buurt (van u of van anderen)?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.
Lees meer
Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.
Lees meer
Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen