4

plaatsen zonwerende raamfolie

E10ne
E10ne
#Hernieuwbare energie · 4 jaren geleden

Zijn er forumleden welke ervaring hebben met het plaatsen van zonwerende raamfolie en wat zijn hun bemerkingen en mogelijke voorkeuren?

Wordt dit best aan buiten- of binnenzijde geplaatst? Wat is het meest rendabel?

Ben afgestapt van folie en heb ondertussen zonwerend HR+ glas geplaatst. Is beter op alle gebied en de prijs viel nog mee + premie via Fluvius

Alle reacties

0
mbbs1024
mbbs1024
14 174 Andere particulier
3 jaren geleden

De folie moet in ieder geval aan de buitenkant aangebracht worden, zodat de instraling al geen kans krijgt om je raam op te warmen.
Als je het aan de binnenkant aanbrengt, zit de warmte al gedeeltelijk binnen, best aan de bron aanpakken dus vooraleer de zonnestraling binnen komt, dat is veel efficiënter.

Ik heb zelf zo een spiegelfolie aan de buitenkant aangebracht.
Dat was goed in het begin, maar na 2 jaar begon die folie overal kleine barstjes te vertonen waardoor het raam een pak minder doorzichtig werd.
Ik heb de folie dan terug verwijderd, met zo een glaskrabber die ook gebruikt wordt om van die keramische kookplaten te reinigen, met iets anders kreeg ik die daar niet meer af.

Slechte ervaring met folie dus.

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
3 jaren geleden

Er is maar een goede oplossing en die is pokkeduur: buitenscreens.

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ach ik heb rolluiken als de zon te veel storen dan roluik naar beneden. Ik heb er wel pur platen aan de binnenkant van de rolluikkast gemonteerd en de kast is daardoor pot dicht.

Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids

Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids

Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Warmtepomp: van werking en soorten tot onderhoud en prijs

Warmtepomp: van werking en soorten tot onderhoud en prijs

Is een warmtepomp een slimme keuze om je woning te verwarmen? Ontdek meer over de werking, het onderhoud en de prijs van een warmtepomp.

Lees meer

In de kijker: slimme thuisbatterij met stekker

In de kijker: slimme thuisbatterij met stekker

Verlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.

Lees meer

Maak je zonnepanelen klaar voor de herfst: "Zorg dat er voldoende zonlicht op je panelen kan vallen"

Maak je zonnepanelen klaar voor de herfst: "Zorg dat er voldoende zonlicht op je panelen kan vallen"

Hoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag