16

dakkapel in nieuwbouw geplaatst

majan
majan
#Ramen en deuren · 4 jaren geleden

hallo

bij ons nieuwbouwappartement in aanbouw is naar mijn gedacht een fout gemaakt in de dakkapel

toen we gisteren gingen kijken is de dakkapel geplaats van op 1,5 meter hoog tot aan de plafond

dus kan je er van binnenuit niet door kijken of je moet op een stoel gaan staan

gebeurd dat meer dat een dakkapel zo hoog geplaatst wordt of is hier een fout gebeurt?

zijn er mensen hier die hier iets meer van kennen?

Alle reacties

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
4 jaren geleden

ik zie nu op 1 enkel plannetje dat de dakkapel (venster)waarschijnlijk op een hoogte van  120 meter moest vertrekken (dat mij ook aannemelijker lijkt)ik weet niet wat er verkeerd gegaan is maar de muur moest waarschijnlijk hoger op getrokken worden met een halve meter voor iets ,daarom dat die dakkapel zo hoog begint  dat nu van weinig nut is omdat je er niet uit kunt kijken zonder op een stoel te staan  

vraag me af wie hier verantwoordelijk kan zijn?

0
Janaxis
Janaxis
8 66 Bouwer
4 jaren geleden

Als er nog geen vloeropbouw is gebeurd (isolatie, chappe, tegels) komt je vloer toch nog gemakkelijk 15 cm omhoog, waardoor het probleem al iets minder erg wordt.

Dus best eens de juiste detailplannen/snedes opvragen.

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
4 jaren geleden

dank u janaxis, het zou 50 cm lager moeten komen ,er moet een rede zijn waarom ze te hoog bouwde maar ik ga zoals je zegt eerst een detailplan/snede opvragen schijnt dat de gemeente dat ook in hun bezit moet hebben dus ga ik ook eens naar de gemeente

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Zoals Janaxis al zei en vandaar dat ik de vraag stelde, de vloeropbouw moet nog gebeuren dus deze gaat een stuk hoger komen dan nu het geval is. Je raam gaat dus lager komen dan het nu lijkt.

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
4 jaren geleden

ja patrico, ben er gisteren nog even gaan meten, en zoals jullie zeiden komt er dan zeker nog een 20 cm bij op de vloer (daar had ik niet aan gedacht) dan komt de venster op een hoogte van 1,50 nog wel redelijk hoog en toch nog 30 cm hoger dan ze opgaven ik kan er dan juist doorkijken, dinsdag ga ik naar de architekt vragen  ( er komt ook vloerverwarming zou dat nog enkele cm schillen?) anders ga ik vragen of ze de vloeropbouw nog een 20 cm hoger kunnen opbouwen zou dat gaan?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Vraag aan de lichtexpert: welk soort dak zorgt voor het meeste licht in huis?

Onze lichtexpert onthult welk soort dak het meeste daglicht in huis brengt. Ontdek welke dakvorm perfect is voor een lichte en aangename woning!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag