COAX aansluiting hoe
hallo,
Ter referentie huis van 1990. In de leiding van de coax kabel van garage naar woonkamer is er met der tijd een utp kabel ook gelegd. Maar deze kabel heeft al wat afgezien. Ik zou daarom de coax en utp opnieuw aansluiten. Met UTP kabels heb ik al wat ervaring met COAX nog niet. (ik zou een coax en utp kabel gebruiken die aan elkaar plakken, daar dit vlotter door de leidingen zou gaan, ala https://www.kabelshop.nl/Nedis-Netwerk-en-coax-kabel-Nedis-50-m-Cat6-Wit-CSGG4500WT500-i22751-t10001.html?gclid=Cj0KCQiA-OeBBhDiARIsADyBcE7WJZBkfw-M44bM90l7nItZHEwfvYsJwOkF9qbLKl15lJcFNJXsvKUaAhwxEALw_wcB
)
in de woonkamer zou ik een niko stopcontact (utp coax) gebruiken. Denk dat er op youtube wel degelijke video's zijn om de coax hier op aan te sluiten.
maar in de garage weet ik niet goed hoe dit te doen, welk gereedschap nodig. Op de coax splitter staat er 'dinh-telecom'. (zie ook foto's). de kabel komt uit de leiding en wordt eerst op een tussenstukje gekoppeld dat dan wordt gekoppeld aan de splitter. Geen idee of dit goeie setup is en of ik niet beter direct op de splitter aansluit. Wat denken jullie? kennen jullie ook de namen van de connectors? zou deze ook kopen aan hetgeen jullie denken over deze setup.
Daarnaast is dit doenbaar voor een leek? denk enerzijds ook youtube video's die me wel kunnen helpen?
Alvast bedankt voor jullie meningen!