5

Isoleren buiten muur

kurt367
kurt367
#Isolatie · 4 jaren geleden

Mijn buur wil zijn buiten muur isoleren. Tussen mijn huis en zijn huis heb ik een uitweg. Als hij isoleert verkleint mijn uitweg en komt hij op mijn grond terecht. Mag dit? 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
4 jaren geleden

Neen.  Dit mag niet.  Uw buur mag geen plaats innemen op uw grond zonder uw toestemming.  Hij "moet" maar van binnen isoleren.

Het is inderdaad zo dat steden toelating geven om vooraan wat openbaar domein in te nemen om voorgevels te isoleren maar dit is NIET van toepassing voor inname van privé terrein.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
4 jaren geleden

Indien je volgens de huidige EPB-normen wenst te isoleren moet je toch direct 12cm PIR isolatie plaatsen + lattenrooster + leien zodat de dikte oploopt tot 15 tot 18cm. Met 14cm EPS-isolatie en een crepielaag is dat 15cm dikte.

Hoe breed is uw oprit en is die 15 tot 20cm verlies crusiaal voor u?

Hoe is de bebouwing momenteel in de straat  (rijwoning - half open bebouwing - alleenstaand)?

0
eydlehoms49
eydlehoms49
0 1 Verbouwer
4 jaren geleden

ik denk erover om mijn huis van nieuwe gevelbekleding te voorzien. ik heb momenteel aluminium gevelbeplating die betere dagen heeft gekend, en daaronder bevindt zich een dakspaan zoals wat op je dak staat. als ik zou proberen om wat geld te besparen en alles eraf te scheuren, zou ik dan opgerolde isolatie of zelfs isolatie batts kunnen aantrekken als ik bij de stijl kom? ik weet dat schuimplaat een optie is, maar duur. ik weet niet eens welke waarde ik nodig heb. (ik woon in het zuiden van indiana). alle hulp wordt gewaardeerd. tia

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
4 jaren geleden

@eydlehoms49:
ik begrijp dat er nu onder de Alu gevelbeplating geen isolatie zit. En ik vermoed dat je geen isolatienorm hebt voor een bestaand gebouw. De keuze is aan u om zo goed mogelijk te isoleren. en de keuze naar nieuwe / andere gevelbeplating is ook aan u.
Maar niet elk isolatiemateriaal is bruikbaar voor gevelisolatie!!! Het moet stijf isolatiemateriaal zijn, geen op rol. Spouwisolatie zoals Multimax30 van Isover kan werken ALS je een dampopen dampscherm aan de buitenkant aanbrengt van het type zoals men voor onderdak gebruikt. Dus geen dicht dampscherm zoals aan de binnenkant van een dak gebruikt wordt.
Ik ken de markt aan producten in Indiana niet. noch weet ik of men er wel heel goed op de hoogte is omdat isoleren in USA niet algemeen gebruikelijk is.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Verlaag je verwarmingskosten met 30 procent. Ontdek alles over gevelisolatie: van de prijs, over de verschillende materialen tot premies.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag