5

Verf: duidelijk boord langs de randen van het plafond

samverhoeven3
samverhoeven3
#Wanden en plafond · 4 jaren geleden

Ik heb onlangs mijn plafond geschilderd met Trimetal Magnacryl plafond, een heel matte verf. Qua matriaal heb ik een grote roller en een kwast van een verfspeciaalzaak gebruikt.

Nu is de 2de laag een dagje klaar en merkt ik duidelijke boorden langs de kanten. Ik heb eerst alles met de roller gedaan en daarna de randen met de kwast, al denk ik nu dat ik dat beter andersom gedaan had.

Deze boorden lijken me 2 oorzaken te hebben:

1) Meer verf gebruikt met de kwast.

2) Anderer textuur door kwast.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen zonder een volledige 3de laag te zetten? Zou ik bijvoorbeeld nog eens heel dicht tegen de randen kunnen rondgaan met de roller, deze keer zonder te veel verf te gebruiken om een egaal effect te kunnen bereiken?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/65828/randplafond-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4c19ba6444719a453908a830ae2ab547

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ga er nog eens over met de roller.

0
Freddyvelo
Freddyvelo
0 15 Andere particulier
4 jaren geleden

Waar je met de kwast heb geschilderd ligt de verf dikker.

Een derde laag geven met de rol en niet te dun uitrollen.

0
InterieurwerkenBoni
InterieurwerkenBoni
0 2 Andere professioneel
4 jaren geleden

Dag Sam

Magnacryl Plafond kan je in de eerste laag mooi zetten. Als je een 2de laag hierover zet is het resultaat vaak ruwer. In tegenstelling tot Magnacryl Prestige Mat spant de Magnacryl Plafond niet op. je weekt heel makkelijk de eerste laag weer los. Ik raad deze verf steeds af bij klanten.

Wij schilderen plafonds en muren steeds met Magnacryl Prestige mat. Top product!

Om uw probleem op te lossen: verdikking plamuren, plafond opschuren met een korrel 220, geplamuurde delen primeren en afwerken met een laag Magnacryl Prestige Mat.

www.interieurwerkenboni.be

0
samverhoeven3
samverhoeven3
0 2 Andere particulier
4 jaren geleden

We hadden ondertussen spijtig genoeg ook al vernomen dat we met die verf maar 1 laag mogen gebruiken. We hebben ondertussen echter door een tip van iemand die ook iets van verf kent, een laag primer en daarna terug 1 laag Magnacryl Plafond op de volledige plafond gezet (deze keer wel met een goeie verfmethode). En dat heeft gewerkt, geen boord meer te zien aan de randen.

Voor de muren hebben we trouwens wel die Magnacryl Prestige mat, inderdaad goeie verf.

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat een spanplafond installeren door ervaren professionals. Vergelijk gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen
Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.

Lees meer

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …

Lees meer

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gebruik gipskarton bij een renovatie. Dit materiaal biedt je een waaier aan mogelijkheden, van je living tot en met het kleinste kamertje.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag