Vocht/waterprobleem; Wat neem ik eerst onder handen, drainage v/d tuin of muren?
Eind vorig jaar kocht ik een woning aan. Pas maanden later bezocht ik deze opnieuw. Het was toen een zeer 'uitgeregende' periode in januari/februari.
De tuin was erg gezompig en hoe verder van het huis ik stapte, hoe dieper ik in het water tercht kwam, zelfs hele grote plassen.
In huis lijken alle muren zowel binnen als buiten vochtig te staan. Zo erg ook dat de deurstijlen van de binnendeuren onderaan opbollen en een spons lijken. thans zijn er geen sporen van stomend water, dus geen overstroming. Wel is het zo dat de gevel nooit gevoegd werd.
Ik heb dus enkele vragen:
1. Wat pak ik best eerst aan, draineer ik de tuin of neem ik de vochtige muren aan waarbij de vochtige tuin hier toch geen effect op heeft?
2. Voeg ik eerst de woning alvorens deze te injecteren of kan/moet het omgekeerd nu er toch nog niet is gevoegd?
3. Hoe zit dat met een spouwmuur injecteren? Doe ik dit van binnen en van buiten?
4. Zal het voegen ook de binnenmuren beter beschermen of volstaat dit alles niet?
Kortom, hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt!