2

KI Garage - Belastbaar ?

Flip dw
Flip dw
#Budget · 4 jaren geleden

Hallo,  een belastingvraagje ?

Ik woon in een appartement

Ik beschik over een garage in de kelder van dit appartement, die ik NIET verhuur maar persoonlijk gebruik.

Nu krijg ik van de belastingadministratie een bericht van wijziging dat het KI van de garage apart moet worden aangegeven in de PB.

Tot op heden had ik geen KI aangegeven omdat ik dacht dat dit meeging met het woonhuis en hierop dus een vrijstelling geldt.  

Nu wordt ik in de PB extra belast voor het KI van de garage *1,40.

Het gaat niet over de grote bedragen, maar in het kader van de gelijkheid stel ik mij hierbij wel vragen :

- een villa met 2 garages (worden niet apart belast, want inbegrepen in KI woonhuis)

- een appartement met 1 garage (wordt apart belast, want niet inbegrepen in KI woonhuis)

Nog iemand met dezelfde problemen ? Tips hoe te reageren naar de belastingsadministratie ?

mvg,

Flip

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Iets klopt hier niet. Dat een garage een apart KI heeft is niet uitzonderlijk. Bij verhuur speelt dit rol als dit afzonderlijk verhuurd is. Ik vermoed dat de fiscus om een of andere reden denkt dat dit bij jou het geval is. Best contact met hen opnemen om dit recht te zetten. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De huidige registratierechten in Vlaanderen, Wallonië en Brussel: een overzicht

De huidige registratierechten in Vlaanderen, Wallonië en Brussel: een overzicht

De registratierechten zijn de kosten die je betaalt bij de aankoop van een onroerend goed. Ze verschillen in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Lees meer

Herfinancieren van lening terug in trek bij gezinnen

Herfinancieren van lening terug in trek bij gezinnen

Is het herfinancieren van je hypothecaire lening nu een goed idee? We vroegen het aan financieel expert Kenneth Vansina.

Lees meer

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Nu bouwen of renoveren? Profiteer van lagere prijzen, kortere wachttijden en premies vóór de bouwsector weer aantrekt!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag