Twee waterputten verbinden
We zijn momenteel bezig met de verbouwing van onze woning. We hebben twee waterputten. Zie bijgevoegd plan.
Put A (bestaand, 2500L) zit in de binnentuin en krijgt regenwater van dakzone A. Put B (nieuw, 10000L) zit in de voortuin en krijgt regenwater van dakzone B. Beide putten willen we met elkaar verbinden.
Put A is reeds via de overloop aangesloten op de riolering. Deze put is ook via een aanzuigleiding verbonden met de waterpomp en beschikt over een toevoerleiding stadswater voor bijvulling.
Put B zit in de voortuin. Deze heeft ook geen overloop naar de riolering.
Toen we bij het begin van de verbouwing de vloeren hebben verwijderd, hebben we een Socarex geplaatst die put A verbindt met put B. De bedoeling was om put B via de wet van de communicerende vaten te laten overlopen naar put A. Dit leek me de enige manier om het water van put B naar put A te krijgen, van waaruit het via de pomp kan worden opgezogen.
Intussen liet ik me vertellen dat het principe van de wet van de communicerende vaten hier "niet zou werken".
1/ Kan de hevelwerking functioneren?
2/ Zoniet, welk alternatief hebben we dan?
3/ Zelf dacht ik eraan om desgevallend in put B een dompelpomp te plaatsen die water naar put A pompt. Maar dat zou betekenen dat ik dit constant manueel dien op te volgen. Zou ik dan bv. in put A een vlotter/sensor kunnen plaatsen die - bij laag niveau - de dompelpomp in put B triggert om water door te duwen naar put A?
Hopelijk is de uitleg wat duidelijk. Heeft iemand hierover technisch advies?
Bedankt! 
Nathan