scheiding maken plat dak met buren

2

scheiding maken plat dak met buren

Né
#Dak · 4 jaren geleden

Beste,

Binnenkort doe ik een totaalrenovatie van mijn plat dak. Daarbij is er langs beide kanten een opkant voorzien (kepers en dekstenen). Langs 1 kant is het noodzakelijk omdat er een grote plas water staat op het dak van mijn buren. Hun dak watert af naar mijn afvoer en niet naar hun eigen afvoer. Hun dak is slecht vernieuwd.

Moet ik mijn buren inlichten over dergelijke opkant op de scheiding?

Heb ik hun akkoord nodig?

Is het gangbaar dat de kosten gedeeld worden?

Indien de kosten niet gedeeld worden, wordt er dan een andere deksteen gebruikt?

Is het nodig je buren te informeren over dakwerken? (mijn buren hebben dit zelf niet gedaan).

Bedankt voor de verduidelijking.

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
4 jaren geleden

je mag alles doen wat aan UW kant is. Als die scheidingsmuur geheel op uw grond staat hebben de buren er geen uitstaans mee.
Alleen als het gemene muren betreft, wordt de regelgeving wat ingewikkelder. Dan moet er in prncipe wederzijds overeengekomen worden qua werken en qua kosten gedeeld. 

sowieso moet een deksteen technisch gezien steeds hellen en dus afwateren naar uw dak toe en niet naar buiten. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak voor een strakke uitstraling? Ontdek de beste opbouw, isolatie en type dakafdichting en onze tips voor renovatie en extra daglicht.

Lees meer

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Een plat dak heeft een regelmatig onderhoud nodig. Door je dak te inspecteren, merk je plas- of blaasvorming en lekken op tijd op. Hierop moet je letten.

Lees meer

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen zijn een goede keuze als je snel een waterdicht en geïsoleerd dak wil. Ontdek meer over de voordelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag