Waarom komt mijn pleisterwerk los op Argex-muren?

4

Waarom komt mijn pleisterwerk los op Argex-muren?

Dirk Westende
Dirk Westende
#Ontwerp · 4 jaren geleden

Vorig jaar kwam ons pleisterwerk volledig los van de Argex-muren die onze bouwfirma gebruikt tijdens het bouwen van woningen. Zijn er nog bouwers die dit meegemaakt hebben en die hierover ervaringen willen delen? Onze woning werd volledig opnieuw gepleisterd maar wij willen nu garantie dat deze nieuwe laag zal blijven hangen. 

Alle reacties

0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
4 jaren geleden

Metselwerk met ergexblokken? Wat was de reden van loskomen? Hebben ze dat gezegd?

Normaal komt dit niet los, het pakt zelfs goed aan door de ruwe structuur.. Oorzaken die ik kan bedenken zijn dat de muren niet ontstoft zijn voor het pleisteren en/of gepleisterd in te koud winterweer.

Als de juiste condities vervuld waren bij het herpleisteren zal het niet meer loskomen.

0
Dirk Westende
Dirk Westende
0 2 Bouwer
4 jaren geleden

Een hele discussie tussen de bouwfirma die volle argex-muren maakt en de stukadoor(s) die het verwijt krijgen verkeerde hechtingsproducten te gebruiken of het product slecht aanbrengen. Verchillende woningen in West-Vlaanderen hebben dit probleem... wij zijn op zoek naar lotgenoten om de evolutie van ons nieuw pleisterwerk op te volgen.

0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
4 jaren geleden

Wat bedoel je met volle argex muren? Heeft die bouwfirma zelf een procédé om muren te maken? Met muren opgebouwd met argex blokken moet je normaal zelfs geen hechtingslaag zetten, die zijn ruw genoeg voor een goede aanhechting. Hebben jullie al contact gehad met de technische dienst van de pleisterproducent van de gebruikte gips? (bvb Knauf / Gyproc / Cantillana / ...), die kunnen komen uitzoeken waardoor hun pleisters loskomen van de ondergrond. Ze nemen stalen voor labotesten en doen ook testen ter plaatse. Ik zou zeker langs die kant ook eens een contact leggen, die hebben niet graag dat hun pleisters loskomen.. Baat het niet, dan schaadt het niet, maar heb je eventueel wel een sluitend technisch advies/bewijs dat boven de discussie staat.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag