5

Opleveringsdatum

Bassie
Bassie
#Regelgeving · 4 jaren geleden

24 juni 2020 tekenden wij met de bouwfirma Danneels een verkoopsovereenkomst. Volgens de overeenkomst beloopt de uitvoeringstermijn van de bouwwerken tot het gebouw in voorlopige oplevering kan worden genomen 160 dagen. Wanneer is dan de uiterste opleveringsdatum? 

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Werkdagen?

0
Bassie
Bassie
0 2 Bouwer
4 jaren geleden

Ja, werkdagen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

160 werkdagen geeft dus 32 weken oftewel 8 maanden . 

Reken nog een maand extra voor bouwverloven en feestdagen. 

Hier en daar nog een weekje extra voor weerverlet 

en nog een week voor slechte planning en te late leveringen

Dan nog enkele weken wachten op de volgende.

Dus 10 maand verder . 

april 2021 

en met al dat gezever van corona en daarbovenop die extra vorstdagen zal het naar mijn gevoel juist voor of juist achter het bouwverlof worden.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Staat in je contract niet dat die 160 dagen is vanaf de start van je werken? Wanneer was dat?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verhuizen zonder stress: wat te doen en hoe alles regelen

Verhuizen zonder stress: wat te doen en hoe alles regelen

Wat te doen bij verhuizen? Gebruik onze handige checklist en ontdek hoe je alles regelt, van administratie tot de verhuisdag zelf.

Lees meer

Premie voor digitale meter? Dit kunnen zonnepaneeleigenaars verwachten

Premie voor digitale meter? Dit kunnen zonnepaneeleigenaars verwachten

Ontvang een premie tot 3.750 euro voor het plaatsen van een digitale meter. Ontdek of je er recht op hebt en hoeveel je krijgt.

Lees meer

Brussel verbiedt nieuwe mazoutketels en verwelkomt dynamische energiecontracten

Brussel verbiedt nieuwe mazoutketels en verwelkomt dynamische energiecontracten

Sinds 1 juni is er in Brussel een verbod op nieuwe mazoutketels. Daarnaast kunnen huishoudens er sinds kort dynamische energiecontracten afsluiten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag