4

Thermostaat douchekraan defect?

Brutus5
Brutus5
#Sanitair · 4 jaren geleden

Is dit mogelijk? 6 maand geleden komt plots veel meer water uit mijn warmwaterkraan dan gewoonlijk, maar lauw en niet warmer te krijgen, na onderzoek heb ik vastgesteld dat een (goedkope) douche thermostaatkraan, binnenin de kraan, het koud water naar de warmwaterleiding door laat en zich mengt met het warme water. Daardoor is het water lauw en veel meer debiet. na vervangen v/d kraan probleem opgelost (eerst nog een nieuwe debietregelaar moeten steken in mijn renova gasgeiser, defect door overdruk in warmwater circuit) nu, 6 maand later,  heb ik iedentiek hetzelfde probleem met mijn (dure aquazurro) bad thermostaatkraan 🤔 gelukkig is nu mijn debietregelaar niet defect en werkt alles normaal als ik die kraan verwijder. weet iemand wat hier gaande is aub? Ik vind niets terug over dit probleem! Iemand al meegemaakt? 1 keer ok, maar 2 keer, raar 🤔🤔

1
Sanipro
Sanipro
17 118 Andere particulier
4 jaren geleden

In een degelijke kraan zitten terugslagkleppen in, zowel bij de aansluiting van koud en warmwater. Als je een nieuwe kraan koopt kijk dan eventjes onder de 2 grote merken: Friedrich Grohe of Ideal  Standard. 

Alle reacties

0
nivaOne
nivaOne
28 393 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Over een periode van 30 jaar ben ik nu aan mijn vierde kraan toe. Een ervan (#3) had nogal aparte filters in zijn toevoerleidingen. Er zat gelukkig een goede handleiding bij met uitleg hoe deze open te doen om aan de filters te geraken. Die van het warmwater was daarbij steeds zo vervuild dat er gelijkaardige symptomen optraden. Bij mij is het warm water regenwater. Hoewel men het niet echt merkt zitten daar bij mij toch wat meer vaste deeltjes in die dan in die filter bleven steken. Sinds kraan 4 is het probleem niet meer voorgekomen. Misschien helpt je dat om het probleem te vinden. 

0
Sanipro
Sanipro
17 118 Andere particulier
4 jaren geleden

In een degelijke kraan zitten terugslagkleppen in, zowel bij de aansluiting van koud en warmwater. Als je een nieuwe kraan koopt kijk dan eventjes onder de 2 grote merken: Friedrich Grohe of Ideal  Standard. 

0
Brutus5
Brutus5
0 2 Andere particulier
4 jaren geleden

Beste Sanipro, daar heb ik nog nooit van gehoord maar na kijken naar de info bij grohe kranen staat dat er soms bij. Dus met zo'n kraan geen problemen meer.

Sanipro sprak over vervuiling maar dat zal bij mij niet zijn, khad hem met moeite een jaar en zelden gebruikt wegens meestal douchen, toch bedankt voor de info. Kga me een nieuwe aanschaffen van een goed merk 😁

Thx

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe spaar je water uit in de badkamer? 10 tips

Hoe spaar je water uit in de badkamer? 10 tips

Je waterfactuur naar beneden halen? Dat doe je door je verbruik te beperken. Ga aan de slag met deze tien tips om water uit te sparen in de badkamer.

Lees meer

Wat is de prijs van een regenwaterput?

Wat is de prijs van een regenwaterput?

Met een regenwaterput bespaar je op je waterfactuur door het regenwater in huis te hergebruiken. Maar wat is de prijs van een regenwaterput?

Lees meer

Is een gasdoorstroomboiler geschikt voor jouw woning? Tips voor installatie en onderhoud

Is een gasdoorstroomboiler geschikt voor jouw woning? Tips voor installatie en onderhoud

Waarom kiezen voor een gasdoorstroomboiler? Ontdek de voordelen, risico’s, prijs en alternatieven voor je sanitair warm water.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag