Warmtepomp zou ik zeker niet nemen. Verbruikt veel te veel. Ook vloerverwarming, zou ik niet leggen. Het duurt 2 dagen eer je huis op temperatuur is.
Voor de oplossing met gas, zou ik nog eens bijkomende offertes vragen, want € 13700 lijkt mij schromelijk overdreven.
Omdat u spreekt van een bijkomende gastank, neem ik aan dat u niet over stadsgas spreekt, maar gas die door een firma wordt geleverd in een tank. Hou er rekening mee dat dit ook vrij duur is, vooral in de winter. In dit geval zou ik je aanraden om in de zomer de tank volledig te vullen. Scheelt zeker € 200. Maar ook deze vorm van verwarmen kost veel geld.
Een EPB boete is niet eenmalig, maar die blijf je jaarlijks krijgen, tot uw bouw aan de normen voldoet.
Ik zou als ik van u was, nog eens goed overleggen met uw architect en uw EPB verslaggever of er nog andere oplossingen zijn.
2 dagen!!!!!!!
Betreffende de offerte voor gas vinden we het ook extreem duur.
Klopt. Extra gastank die we zouden huren.
Volgens onze informatie is de EPB boete wel eenmalig.
https://www.energiesparen.be/epb-pedia/controles-boetes/voldoen-aan-de-eisen
Het betalen van de boete is eenmalig en stelt de aangifteplichtige vrij van de verplichting om aan de EPB-eisen te voldoen. Het is dus niet nodig om achteraf nog aanpassingen aan te brengen, waardoor aan de eisen wordt voldaan. Dat is uiteraard wel toegestaan, maar heeft geen effect meer op de berekende boete.
Aanpassingswerken leiden evenmin tot het herrekenen van de resultaten in een hernieuwingsaangifte. Na het betalen van de boete wordt het dossier afgesloten.
What do you want to do ?New mailCopy