2

Met welke brandstof verwarmen?

J M
J M
#Elektriciteit · 4 jaren geleden

N.a.v. 1 van jullie artikels...

8 gemeenten willen af van "gas & stookolie" dus is er nog enkel "electriciteit"? Of ja een warmte pomp. Maar daar heb je ook veel electriciteit voor nodig of niet.

Persoonlijk heb ik al alternatieve electriciteit dankzij zonnepanelen. Maar deze kan ik voor mijn accumulatie vloerverwarming  niet gebruiken!!

Meer nog. Ik heb voor deze manier van verwarmen gekozen. een uitsluitend " nachttarieg" teller. Dus niet een " dubbeluur" teller..( welke ik trouwens ook wel heb).

Maar een teller die specifiek pas om 23u geactiveerd word en dit tot de volgende ochtend 8u.

In die tussentijd moet mijn accumulatie vloerverwarming zijn opgeladen en de gewenste temp hebben bereikt om mijn woning gezellig warm te krijgen. Trouwens een systeem welk werkt met weerstanden op laagspanning in de beton ( vloer) ingewerkt en dus niet met water welke opgewarmd word en door een buizensysteem in de vloer zijn ingewerkt.

Mijn bijkomende vraag is nu. Blijkbaar zal men bij het installeren van een digitale teller mij geen zuivere nachttarief teller meer kunnen aanbieden en enkel maar een dubbeluur teller. Wat wil zeggen dat mijn oplaadsysteem blijvend 24u op 24u zal opwarmen want er zit geen grens met op door het afsluiten van de elektriciteit toevoer zoals bij een zuivere nachtteller.

Iemand enig idee hoe dit toch opgelost kan worden want ik maak me echt veel zorgen hieromtrent.

Als je ziet hoe sommige gemeenten zich nu al beginnen te verenigen om de brandstoffen "gas en stookolie" te weren dan moet er voor electriciteit toch een gebruiksvriendelijk oplossing komen voor mensen in mijn probleem situatie waarvan ik vermoed er nog heel wat zijn.

Het was het neusje van de zalm om als brandstof voor verwarming aan te wenden in vooral nieuwbouwen in de jaren 80 90 en later.  Ik kreeg trouwens van de toenmalige "electrabel" nog een embleem als goed geïsoleerde woning met electrische vloerverwarming op accumulatie.

Maar wat nu???? 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
4 jaren geleden

Als je je "uitsluitend nachttarief" wil behouden dan wordt er - zo heb ik begrepen - een tweede digitale meter geïnstalleerd. 

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat zijn algemene elektriciteitswerken en wat mag je zelf doen?

Wat zijn algemene elektriciteitswerken en wat mag je zelf doen?

Algemene elektriciteitswerken maken je woning veiliger en efficiënter. Ontdek wat je zelf kan doen en waarvoor je best een elektricien inschakelt.

Lees meer

Groene energie voor een duurzamere toekomst: ontdek de opties voor jouw huis

Groene energie voor een duurzamere toekomst: ontdek de opties voor jouw huis

Je steentje bijdragen aan een duurzamere toekomst? Dan kan je kiezen voor groene energie of er zelf opwekken. Ontdek meer over de mogelijkheden.

Lees meer

VEKA lanceert tool om automatisch energie te besparen met je digitale meter

VEKA lanceert tool om automatisch energie te besparen met je digitale meter

VEKA lanceert een tool om het beste energiebeheersysteem (EMS) te vinden. Bespaar op je energiefactuur en verhoog je zelfverbruik zonder ingewikkelde apps.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag