5

Verwarmingsketel slaat dikwijls in veiligheid

ozeegers
ozeegers
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Hallo, kan iemand mij nog een tip aan de hand doen ?

Ik heb een oud huis gekocht dat ik over een half jaar volledig ga verbouwen maar voorlopig wonen we er in.
De verwarming werd door een bevriende chauffagist op punt gesteld en hij zei dat ze toch nog wel een jaar moest kunnen volhouden ;-)

Vorige maand begaf de brander het en kreeg ik gelukkig van hem een brander te leen die weliswaar van een ander type is.
Sindsdien slaat de ketel regelmatig in veiligheid. Op zich niet zo heel erg, ik kan de reset knop induwen en hij gaat weer in gang. Maar vervelend smorgens als er geen warm water is...
Ik heb de vraag temp van de ketel al fel naar beneden gezet maar toch geeft de meter iedere keer boven de 100 graden aan, dus deze zal vermoedelijk defect zijn ?

Foto's toegevoegd, ik hoop dat iemand nog een tip heeft hoe ik deze installatie nog een half jaartje kan laten meegaan ;-)

Zalig pasen !

gr. Olivier

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66644/img20210405080445-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f71df837d383151dec2e2f679192c09fhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66644/img20210405080542-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=92d9a006de49fee3685b398a86fa913ahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66644/img20210405080558-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4aa8e0819e690e14870dabdd50667a09
1
Nick 61
Nick 61
222 1633 Andere professioneel
4 jaren geleden

Zo te zien staat de ketel op schouwvegerstand, zo gaat hij altijd op hoge temp branden en inderdaad in overtemperatuur gaan, kijk eens op de regelaar aan de linkerkant op de ketel naar de standenschakelaar, deze wijst nu in de richting van het mannetje met de ladder, verdraai deze eens naar de klokstand

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
4 jaren geleden

Zo te zien staat de ketel op schouwvegerstand, zo gaat hij altijd op hoge temp branden en inderdaad in overtemperatuur gaan, kijk eens op de regelaar aan de linkerkant op de ketel naar de standenschakelaar, deze wijst nu in de richting van het mannetje met de ladder, verdraai deze eens naar de klokstand

0
ozeegers
ozeegers
0 2 Verbouwer
4 jaren geleden

oke ! dat ga ik doen...

wat ik me wel afvraag, kan het zijn dat hij deze heeft kortgesloten omdat niet meer werkte ? ik zie geen cijfers op het display staan, zal het hem eens vragen...  en boven op de ketel heeft hij twee schakelaars gemaakt om de centrale verwarming en de vloerverwarming mee uit of aan te schakelen... zie foto's 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66661/img20210405132229.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=9fd8bb9d63e9a1530ade520d3e69a139https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66661/img20210405132238.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=59b19818e983dca3a8b3516ff4687bd5
0
Nick 61
Nick 61
4 jaren geleden

Tja,dat kan zeker maar om dan met 2 schakelaars te werken tart wel de verbeelding, in dat geval heeft hij misschien ook de regeltermostaat overbrugd, wat dan de overtemperatuur verklaard. 

0
ozeegers
ozeegers
0 2 Verbouwer
4 jaren geleden

tot nog toe niet meer in veiligheid gegaan sinds dat ik die switch heb omgezet !! 👍👍👍

nog niet te vroeg victorie kraaien maar toch alvast bedankt!

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Zodra het buiten 25°C is, kan een koelsysteem zijn nut bewijzen om oververhitting te vermijden en je huis te koelen. Ontdek de mogelijkheden.

Lees meer

Uitgetest door de redactie: de radiatorventilator van SpeedComfort

Uitgetest door de redactie: de radiatorventilator van SpeedComfort

Verhoog je je comfort met een radiatorventilator? Hoe makkelijk is de installatie en zijn er nadelen? We deden de test met een exemplaar van SpeedComfort.

Lees meer

Verwarmen met pellets: dit zijn de voordelen en aandachtspunten

Verwarmen met pellets: dit zijn de voordelen en aandachtspunten

Verwarmen met pellets biedt tal van voordelen, maar zijn er ook nadelen? Ontdek alles wat je moet weten over deze verwarmingsoptie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag