Vlekken op gevelsteen wegens besproeing met grondwater met ijzer/roest

2

Vlekken op gevelsteen wegens besproeing met grondwater met ijzer/roest

ramses
ramses
#Muren · 4 jaren geleden

Hallo,

Tijdens het installeren en afstellen van beregeningsinstallatie is er grondwater met ijzer op gevelsteen terechtgekomen. Hierdoor is er een deel van ons thuinhuis gevel waar water er op gekomen is donkerder van kleur geworden.

Ik heb geprobeerd via HG ontijzeringsproduct en BSI Oxii Kill deze vlekken er uit te krijgen maar de producten hebben niet geholpen.

Kan deze vlekken nog volgens jullie weggekregen worden door andere methode of product ? bv. door zandstralen? of moet ik dat gedeelte volledig afbreken en opnieuw metsen :-(

Ik hoor het graag van jullie.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/67177/20210428182326-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ffaf2f0441a556e74cfa8a0f213efc8d

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Dat roestwater gaat er wel afslijten en met een stalen borstel zal je wel een deel wegkrijgen. 

Wat erger is dat dat ijzer je beregeningsinstallatie volledig naar de kloten gaat helpen. 

Pomp gaat stuk wegens ijzerdeeltjes die schuren in de rotorblok.

Je magneetkleppen die verstoppen, leidingen die minder debiet gaan geven, je sproeiers die vast komen te zitten en de noozels die verstopt geraken en niks meer geven. 

Maar het ergste is dat je gazon gaat wegkwijnen onder de roestlaag die zich gaat afzetten op het blad. De fotosynthese , noodzaeklijk voor de plant, zal minder en minder worden tot je met behulp van je opgepompt water een schoon bruin gazonneke ga hebben. 

En niet alleen je gazon maar alle planten.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Sidings als gevelbekleding: tips voor de juiste keuze qua materialen en uitvoeringen

Sidings als gevelbekleding: tips voor de juiste keuze qua materialen en uitvoeringen

Je gevel karakter geven met sidings? Lees hier alles over materialen, plaatsing, onderhoud en prijzen voor deze veelzijdige gevelbekleding.

Lees meer

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Is je gevel aan renovatie toe? Ontdek soorten gevelrenovatie, prijzen, premies en wat je zelf kan doen of beter overlaat aan een vakman.

Lees meer

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

De komende weken worden natter en kouder, en dat betekent meer kans op vocht in huis. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je vochtproblemen voorkomt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag