5

Geluidsisolatie akoestisch glas prijs

ivdne
ivdne
#Isolatie · 4 jaren geleden

Beste, wij wonen in een woonwijk met enorm veel sluipverkeer. Dit tijdens de week én het weekend. Wij overwegen om akoestisch glas te zetten tegen het lawaai als vervanging van het dubbel glas dat we momenteel hebben. Het enige is nu dat de profielen/omkadering nog oké zijn. We hebben enkel nieuw glas nodig. Kan iemand zeggen rond welke prijsklasse akoestisch glas is per m2? Het is het glas vervangen of verhuizen,  want hoe het nu is, is onleefbaar. 

Alvast bedankt 

Yves

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
4 jaren geleden

Als het echt sluipverkeer is (en dus geen doorgaande straat of bv provincieweg) heb je al via een petitie met alle buurtbewoners dan de gemeente gevraagd om maatregelen te nemen zoals "plaatselijk verkeer", gewichtsbeperking, enkele richtingen, etc ?

Als het natuurlijk een doorgangsweg is zal je r mee moeten leren leven.

Acodstisch glas kan helpen maar de rest moet ook geluidsdicht zijn. Kontactgeluiden zoals trillingen wegwerken is zeer moeilijk.  Moeilijk dus om een advies te geven zonder de locatie te kennen.

0
ivdne
ivdne
0 10 Andere particulier
4 jaren geleden

Dag Kris, de gemeente? Die is al meer dan 15 jaar op de hoogte: veel beloftes, veel blabla, etc. 10 jaar geleden had men dé oplossing met verdwijnpalen. Verkeer zou niet in de woonwijk kunnen van ma-vrij tussen 07.00 en 08.00 uur.  In die 10 jaar zijn de palen door allerlei omstandigheden/excuses misschien 2 jaar echt gebruikt geweest? En toen bleek dat, wanneer ze naar beneden waren, ze niet bestand waren tegen het aantal voertuigen dat over hen reed! Ze gingen stuk. Zo erg is het. Er is al heel veel gezegd, gedaan en geprotesteerd geweest maar politiek is politiek. Nu hebben ze terug dé oplossing: ANPR camera's, maar weer tussen bepaalde uren van de dag. We geloven hen niet meer. Als verhuizen niet zo duur was, hadden we dit al gedaan,  geloof me.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

70 eurom² zonder plaatsing.. 

Je kader en opengaande ramen moeten er wel voor geschikt zijn, qua draaggewicht, en je zal ander(smaller) glaslatten nodig hebben omdat het glas dikker is.

De rubbers in je kader hebben ook een invloed op geluidswering.

0
ivdne
ivdne
0 10 Andere particulier
4 jaren geleden

Bedankt Ludo.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag