Grote kosten na aankoop
Hallo,
Volgende is mij overkomen. Ik was in de mogelijkheid om een conciƫrgewoning, die deel uitmaakte van de gemeenschappelijke delen van een VME, te verwerven. Mijn bod werd aanvaard door de VME. Door allerlei slordigheden van de syndicus en de notaris heeft het meer dan 18 maanden geduurd eer de akte kon verleden worden. In extremis en na duidelijke planning en betaling van de kosten en koopsom werd het verleiden van de akte op 31/12/2019 om 16 uur door de notaris afgeblazen wegens risico's op fouten.
Hierdoor verloor ik het recht op de woonbonus (ong 14.000ā¬) In een volgende vergadering van de VME heb ik laten weten dat ik niet bereid was om ook nog in de kosten van de grote werken te delen. Nadien is hier niets meer over gemeld en tot overmaat van ramp is het in de VME vergadering van dit jaar ook niet aan bod gekomen omdat wegens het niet goedkeuren van de rekeningen, de syndicus zijn ontslag aanbood en de vergadering ontbonden werd.
Als ik hier en op andere plaatsen lees zal ik toch moeten betalen ondanks dat de beslissing voor mijn aankoop gebeurd is, de werken ook gestart zijn en de syndicus gedurende de werken/jaar mij geen opvraging gedaan heeft (andere eigenaars 2 maal)
Gezien ik van de VME gekocht heb, is het aankoopbedrag van de conciƫrgewoning in de reserve van de VME gekomen. Deze reserve heeft voor een groot deel gediend heeft om de kosten te financieren.
Als ik als nieuwe eigenaar in de lasten moet delen, dan moet ik toch ook in de lusten delen, zijnde een deel van de opbrengst van de conciƫrgewoning ?
Hoe de syndicus de verdeling gemaakt heeft is mij nog niet duidelijk, alleen stond er op mijn jaarrekening wel een extra bedrag van rond de 7.000⬠voor deze werken.
Is er iemand die deze problematiek kan begrijpen en beoordelen ?
Mvg

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=2f1df121c291f7b4c33d620476a15bc6)