Detaillering waterdichting schuifraam
Allen,
Ik ben momenteel bezig met de renovatie van een huis uit 1932. Met een aanbouw uit 1960. In zowel de aanbouw als het originele woning zijn geen spouwmuren (waar ik niet van achteroverval).
Nu heeft de achtergevel een raam tot op één hoogte van de grond. Wat ik zonde vind, ik zou er graag een schuifraam van willen maken. Dit wilt zeggen in mijn inziens dat ik de muur moet uitbreken, beton blok langs buiten zetten om de dorpel op te leggen en een ytong blok waar het schuifraam komt op te steunen.
Daar dat ik zelf wel wat van verbouwingen kan, laat ik dit toch liever over aan aannemer.
Hoe raden jullie de waterdichting van dit detail aan? De muren hebben last van opstijgend vocht, dus ik laat deze ook al injecteren. Zou het een oplossing zijn om eerst de ytong-blokken en betonblokken te plaatsen en dan op deze betonblok een EPDM-kleven die tegen de dagkanten van het schuifraam en de achterliggende ytong (steunpunt voor het raam) naar boven komen?
Graag jullie advies en moest er iemand goed kunnen tekenen zou het tof zijn om dit te verduidelijken.
Iemand advies voor een goede aannemer die zo'n kleine werkjes wilt uitvoeren in Mechelen?
Alvast bedankt!